امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

c
متن پاسخ: يكي از مهمترين انديشه‏هاي شيخيه به رياست "شيخ احمد احسائي" اعتقاد به "بدن هورقليايي" است كه اين بدن در شهر "جابلقا وجابرسا" قرار دارد. او به گمان خود، با اين نظريه، سه مسئله مهم وعميق فلسفي را تحليل نموده است؛ يعني معراج جسماني رسول خدا (ص) ومعاد جسماني وحيات امام زمان (ع) را در طول بيش از ده قرن.
او معتقد است كه امام زمان (ع) با بدني غير عنصري وتنها هورقليايي در شهر جابلقا وجابرسا زندگي مي‏كند.
شيخ احمد احسائي، امام زمان (ع) را زنده ودر عالم "هورقليا" مي‏داند.
{پاورقي . ارشاد العوام، ج 2، ص 151. پاورقي}
وي مي‏گويد: "هورقليا ملك آخر است كه داراي دو شهر جابرسا كه در مغرب قرار دارد وجابلقا كه در مشرق واقع است مي‏باشد. پس حضرت قائم (ع) در دنيا در عالم مثال نيست، اما به گونه‏اي است كه به صورت هيكل عنصري مي‏باشد، با مثالش در مثال، وبا جسدش در اجساد وبا جسمش در اجسام وبا نفس خود در نفوس وبا روحش در ارواح است.
{پاورقي . جوامع الكلم، رساله دمشقيه، قسمت دوم. پاورقي}
او همچنين مي‏گويد: "امام زمان (ع) در هنگام غيبت در عالم هورقليا است وهر گاه بخواهد به "اقاليم سبعه" تشريف بياورد، صورتي از صورت‏هاي اهل اين اقاليم را مي‏پوشد وكسي او را نمي‏شناسد. جسم وزمان ومكان ايشان لطيف تر از عالم اجسام بوده واز عالم مثال است.
{پاورقي . جوامع الكلم، رساله رشيته، قسمت سوم، ص 100. پاورقي}

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام