در پی مجموعه استفتائات از مراجع عظام مبنی بر حکم استفاده ی مسلمانان از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک ، تویتر و فرند فید ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی نظر خود را مبنی بر استفاده از فیس بوک بدین شرح اعلام فرمودند :
" باسمه تعالی
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
به‌طور كلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و يا خوف ارتكاب گناه باشد و يا موجب تقويت دشمنان اسلام و مسلمين شود، جايز نيست."

متن استفتاء بدین شرح است :

زعیم عالیقدر جهان تشیع و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای
درود و رحمت بی کران خداوند بر شما و سپاس از زحمات بی دریغ تان جهت نشر علوم آل محمد .
امید است خداوند سایه آن رهبر حکیم را تا ظهور حضرت ولی الله الاعظم برای مسلمان جهان به خصوص شیعیان ، پاینده و مستدام فرماید .
همانگونه که مستحضرید گروه زیادی از کاربران شبکه های مجازی ، مسلمان بوده و دشمنان دین مبین همانطور که جنابتان بارها در بیانات نورانی خود تبیین فرموده اید ؛ در عرصه ی سایبری همواره درصدد به انحراف کشاندن این قشر بوده و هستند و برای این منظور و نیز ناتوی فرهنگی همانطور که بیان فرموده اید ، رسانه های زیادی را تاسیس و راه اندازی نموده اند .
یکی از این رسانه ها که به اعتراف متخصصین امور سایبری ، متعلق به دشمنان دین و اعتقاد مسلمانان است مجموعه سایت های فیس بوک ، فرند فید و توییتر می باشد .
متاسفانه قشر زیادی از مسلمان شیعه با عناوین مختلف در شبکه های مذکور، عضو بوده و علیرغم توصیه ی کارشناسان عرصه ی سایبر و نیز کارشناسان دینی ، مبنی بر عدم حضور درسایتهای مذکور ، در حال استفاده از این شبکه های مجازی هستند .
جهت بیان تکلیف شرعی مقلدین و نیز راهنمایی امت واحده ی اسلام ، در سرتاسر دنیای مجازی ، منت بر ما گذاشته ، لطف فرموده و نظر خود را جهت استفاده ی از این سایتها اعلام فرمایید .
امید است که پس از انتشار جوابیه جنابتان از این طریق این پایگاه به عنوان
" پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی (عج)"
مومنین ، تکلیف شرعی و ایمانی خود را بدانند و به آن عمل نمایند .
با سپاس فراوان از محضرتان
مدیر مسئول پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی (عج)
پنج شنبه هفدهم شهریور ماه ۱۳۹۰ شمسی مصادف با نهم شوال ۱۴۳۲ قمری

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام