http://karballa.ir/images/images/karballa4/579974_eeew2ody.jpg

 

این سوال پیش می آید که شرط قبولی عبادات و نماز چیست ؟ خداوند در قرآن کریم می فرماید: "أَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ"(۱) بخوان و نماز را برپا دار كه نماز از كار زشت و ناپسند باز مى‏دارد. با توجه به این آیه در می یابیم که شرط قبولی نماز این است که نماز، انسان را از کارهای زشت وناپسند باز دارد.

امام صادق علیه السلام نیز می گویند:  اللّه جل و عزّ فى بعض ما اوحى: انما اقبل الصلاة ممّن يتواضع لعظمتى و يكف نفسه عن الشهوات من اجلى و يقطع نهاره بذكرى و لايتعظم على خلقى و يطعم الجائع و يكسو العارى و يرحم المصاب و يؤوى الغريب(۲)
خداوند فرمود نماز کسي را مي پذيرم که در پيشگاه عظمت من خشوع کرده و خويش را از شهوات بخاطر من باز دارد و روزش  را با ياد من سر کند و بر مخلوقات من تکبر نورزد و گرسنگان را سير و برهنگان را بپوشاند و بر گرفتاران لطف نمايد و آوارگان را پناه دهد.

آیت الله بهاءالدینی در این رابطه می گویند: "اگر می خواهید بدانید نماز شما مورد قبول است، ببینید نماز شما جلوی فساد، تباهی، دروغ و منکرات را می گیرد یا نه. کار نماز این است، همان طور آتش می سوزاند و آب خاموش می کند، نماز هم انسان را از منکرات نجات می دهد. آن زمان که انسان به فکر منکر افتاد؛ اگر دید نمازش مانع دروغ گفتن اوست و نماز به وی گفت: تو نماز می خوانی و عبادت خدار ا می کنی، این کار را نکن! و او این کار را نکرد. بداند نمازش مورد قبول است.(۳)


۱- آيه ۴۵ سوره عنكبوت
۲- محمد باقر مجلسی، بحار الانوار، ج۷۸، ص ۲۸۵، روایت ۱، باب ۲۴
۳- بوی باران ، ص ۳۹

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام