حضرت آیت الله مظاهری در آستانه نوروز در بخشی از سخنان خود در سلسله دروس اخلاقی بر بهره‌مندی از لحظات عمر و پرهیز از معاصی به ویژه در عید نوروز تاکید کردند.

 

بخشی از بیانات معظم‌له را تقدیم می‌کند: «از همه و به خصوص جوانان عزیز، تقاضا دارم در پایان سال و ابتدای سال بعد، محاسبۀ دقیقی از عملکرد سال گذشتۀ خود داشته باشند. همۀ ما لازم است مقداری تفکر و تأمل کنیم که درسالی که گذشت چگونه زندگی کرده ایم؟

 

آیا اندیشه های ما و گفتارما و کردارما مورد رضایت خداوند متعال بوده است یا خیر؟ آیا این یک سال که  از عمر و جوانی سپری شد موجب آبادی آخرت بود یا ویرانی آن؟ آیا برکت داشت یاخیر؟ آیا در ازای یک سال عمری که از دست رفت، دستاورد جبران کننده‌ای داریم یا خیر؟ اگر چنین دستاوردی نداریم، باید توبه کنیم. در این چند روز یک ساعتی تنها بنشینید و فکر کنید که در سال گذشته چه کرده اید؟ اگر عمر و جوانی شما امسال پربرکت بود، شکر کنید. ولی اگر عمر و جوانی شما در راه گناه صرف شده است، حتماً گذشتۀ خود را جبران کنید و توبه نمایید که خداوند توبه پذیر و مهربان است.

 

پس از محاسبۀ اعمال گذشته و توبه از قصور و تقصیرها، مراقب آینده خود باشید که گناهان شما تکرار نشود و در سرازیری گناه واقع نشوید. و مهم‌تر این‌که، گناه خود را توجیه نکنید که بدبختی دنیا و آخرت را به همراه دارد.»

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام