امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

با استفاده از احاديث مى توان گفت كه وقتى انسان از دنيا مى رود، روح وى آنچه را كه نسبت به بدن وى صورت مى گيرد (مانند غسل كفن و تشييع جنازه) تعقيت و نظاره مى كند.
مثلاً در جامع الاخبار آمده است كه: «قال رسول الله((صلى الله عليه وآله)): فَوَ اَلَذَّى نَفْسُ مُحَمَّد بيَده لَو يَروَنَ مَكانَه وَيَسَمعون كلامَه لَذَهَلُوا عَن مَيَّهتم وَ لَبَكَوْا عَلى نُفُوسِهُم حَتّى اِذا حُمِلَ الميَّت عَلى نَعْيشه رَفْرَف رُوحُهُ فَوْقَ النَعشِ وَ هُوَ يُنادِى: يا اَهلى وَ يا وُلدى لاتَلعَبَنَّ بِكُم الدُّنيا كَما هَيَبْت بِى فَجَمَعْتُ المالى مِنْ حِلَّه وَ مَن غير حَلّه، ثُمَ خَلَّفتُه لِغَيرى فَالَمَهْناله وَ التَبِعُهَ عَلَىَّ فَاحْذَرُوا مِثْل ما حَلَّ بىِ;
رسول خدا((صلى الله عليه وآله)) فرمود: سوگند به آنكه جان محمد در دست اوست، اگر بازماندگان موقعيت مرده را مى ديدند و سخن را مى شنيدند، به يقين او را فراموش مى كردند و بر نفس خود مى گريستند.

تا جايى كه چون مرده را برروى تابوت حمل مى كنند روحش برفراز تابوت گرداگرد آن به پرواز و گردش در مى آيد و پيوسته ندا مى دهد: و اى اهل من!و اى فزندان من! مبادا دنيا با شما به همان قسمى بازى كند كه با من بازى كرد; مال دنيا را از هر طريقى - چه - حلال و چه حرام - جمع آورى كردم و سپس همه را براى غير خود گذارم. پس عيش و راحتى و گوارايى آن مال براى ديگران است و عواقبِ حساب و تبعات آن براى من. پس بپرهيزيد از مثل آنچه بر من وارد شده است.»

ـــــــــــــــــــــ
(1)1 - بحارالانوار، ج 6، ص 161 .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام