امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

آزار ديگران نشان گر عدم تعادل روحي است و برخاسته از نهاد پر آشوب دوره نوجواني است كه تحت تأثير عوامل مختلف قرار گرفته است مانند محيط ناسالم، رفاقت با نا اهلان و عدم تربيت صحيح والدين.
كودك و نوجوان همچون نهالي هستند كه ممكن است گياهان انگل و علف‏هاي هرز يا شاخه‏هاي زايد، از هر سو آن را احاطه كرده باشند كه اگر باغبان دلسوزي مراقبت نكند و نهال را به حال خود رها سازد و علف‏هاي هرز را از بين نبرد، بدون شك نهال رشد نكرده و به ثمر نخواهد نشست. فرزند نيز مانند نهال احتياج به مراقبت دارد. اگر از محبت كافي برخوردار نباشد، دچار آشفتگي و ناهنجاري مي‏شود و يا اگر لوس بار بيايد، همه چيز را براي خود مي‏خواهد. از اين براي رسيدن به خواسته خود، گاهي از ديگر آزاري سود مي‏جويد.
اگر نوجوان در محيطي ناآرام در محيطي ناآرام و خشن بزرگ شود و اطرافيان با وي شدت عمل به خرج دهند. فردي طبيعي و معتدل نخواهد بود و همه را دشمن خود تصور خواهد كرد. خلاصه نوجواني كه به اذيّت ديگران روي آورده، با يك اضطراب دروني دست به گريبان است. در حقيقت ايذا واكنش جبراني او به حساب مي‏آيد. در عين حال بايد توجه داشت كه برخي از برخوردهاي نوجوانان، طبيعي و به مقتضاي سن آن‏ها است كه در حال رشد و بلوغ بوده و در صدد دست يابي به يك هويّت و شخصيت مستقلّ هستند، به همين جهت كم و بيش رفتارهاي نابهنجار از آن‏ها سرزند. با شناخت چنين موارد و چنين برخوردهايي، بايد آن‏ها را از مردم آزاري جدا كرد و با آن‏ها به روش خاص خود برخورد كرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام