ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

موضوع آن طور كه شما نوشته‏ايد، كاملاً منتفي هم نيست، يعني كساني هستند كه با يكديگر به توافق مي‏رسند و عقدي خوانده مي‏شود اما ازدواج به بعد از تحصيل موكول مي‏شود. چون هدف آفرينش انسان به طور عمده تحصيل نبوده است كه به قيمت گناه تمام شود.
2 0 اشتغال، مشغول بودن و پر كردن وقت‏هاي اضافي به ويژه با ورزش پرتحرك مثل فوتبال و شنا، مفيد است.
3 0 دوري از محيطهاي محرّك و انديشه درباره موارد مهيج لازم است. اما باقر«عليه السلام» فرموده‏اند تفكر درباره گناه به ميدان عمل كشانده مي‏شود.
4 0 از نقش عبادات به ويژه روزه غافل نشويد. و اگر روزه نتوانستيد بگيريد بيشتر از غذاهاي سبك و در اصطلاح سرديها استفاده كنيد.
5 0 درباره ازدواج موقت به كتاب حقوق زن در اسلام نوشته شهيد مطهري مراجعه نمائيد اين امر در حقيقت يك داروي مسكن مي‏باشد و در شرايط خاصي تجويز مي‏شود.
6 0 از آنجا كه تجربه شده و حتي آدمها كه ازدواج كرده باز آلوده به گناه مي‏شوند بايد به شناخت وايمان بر سيمي كه توان مبارزه با گناه را در هميشه زندگي در ما زنده كند. اسلام ديني است كه به تعطيل غرايز نمي‏پردازد بلكه تعديل مي‏كند. و به همين خاطر انسان با درك ارزش وجودي خويش خود را بزرگتر از آن مي‏داند كه گوهر خويش را به چند روز لذتهاي زودگذر معاوضه كند. كتاب جهاد با نفس آية الله مظاهري و چيزهايي در اين مسير را مطالعه بفرمائيد.
7 0 زندگي آدمهاي موفق در اين ميدان (مثال حضرت يوسف«عليه السلام») به نيروي اراده مي‏افزايد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام