فرقه‌ی خطرناك و انحرافی TSM

 

فرقه TSM تحت عنوان Technical Self Meditation یكی از محافل و جلسات به‌اصطلاح عرفانی است كه با جذب هزاران نفر از وضعیت روحی، روانی و نیز مسایل شخصی افراد سوءاستفاده و اهدافی را دنبال می‌نماید كه در ادامه به بیان جزئیاتی در این باره پرداخته می‌شود. پیچیدگی‌های زندگی در جوامع امروزی و شهرهای بزرگ همراه با شلوغی‌ها، جنون سرعت و مسابقه‌های مجازی افراد بشری به سوی مصرف‌گرایی بیش از حد و مسایلی از این دست ، پیچیدگی‌های زندگی در جوامع امروزی و شهرهای بزرگ همراه با شلوغی‌ها، جنون سرعت و مسابقه‌های مجازی افراد بشری به سوی مصرف‌گرایی بیش از حد و مسایلی از این دست و نیز دور شدن مردم شهرها از زندگی طبیعی و به دنبال آن ایجاد فشارهای روحی و روانی، دور شدن از معنویت، افزایش مادی گرایی، فرصت‌طلبی و فراموشی ارزش‌ها و كرامات اخلاقی، باعث ایجاد نوعی خلاء و تشنگی مردم نسبت به مسایل معنوی و متافیزیكی شده است.
از این رو ایجاد هرگونه روزنه‌ای تحت عنوان كلاس معنوی، آرامش روحی و روانی تفكر و خوشناسی، به شدت موجب جذب افراد به ویژه صدمه‌دیدگان از وضعیت روزافزون مشكلات زندگی شهری و تمدن به اصطلاح پیشرفته صنعتی گردیده است. 

 

 

 

فرقه TSM تحت عنوان Technical Self Meditation یكی از این نوع محافل و جلسات است كه با جذب هزاران نفر از وضعیت روحی، روانی و نیز مسایل شخصی افراد سوءاستفاده و اهدافی را دنبال می‌نماید كه درادامه به بیان جزئیاتی در این باره پرداخته می‌شود.
رهبر معنوی این فرقه در ایران خانم «نوشین . غ» است؛ وی بالای 50 سال سن دارد و آرشیتكت می‌باشد و به لحاظ روحی وضعیت نابسامانی دارد.
نوشین قبلاً عضو فرقه آمریكایی اكنكار بوده و در حقیقت یك اكیست می‌باشد و آموزش‌های این فرقه را توسط فردی به نام «اهرپور» (فوت شده) گذرانده است. كلاس‌هایی را هم نزد «ف.ه» در مؤسسه «ب» گذرانده و چند جلسه‌ای هم به كلاس‌های ایلیا رام‌ا… رفته است. او آموزش‌های TSM را در آمریكا و نزد استاد این فرقه طی كرده است.

 

*تاریخچه مكتب TSM

 

برابر سوابق موجود، مكتب TSM توسط فردی به نام جمشیدرضا حاجی اشرفی ایرانی‌الاصل مقیم آمریكا از حدوداً سال 1370 پایه‌گذاری و تشكیل شده است.
TSM كه در حقیقت دنباله t.m  ـ technical meditation ـ است با ایجاد تغییراتی به ویژه اضافه كردن كلمه self (خود) به قبل از كلمه مدیتیشن، مفهومی جدید با پرداختن و تأكید بیشتر به «خود» فرد و به سوی «ما» شدن افراد شكل گرفته است.

 

 

 

دیدار رئیس فرقه TSM با یهودیان آمریكا

 

جمشید اشرفی با استفاده از عنوان «استاد اعظم» این فرقه اقدام به آموزش افراد مختلف از ملیت‌های گوناگون و به ویژه ایرانی كرده و با القاء تفكرات و آموزه‌های انحرافی خود، افرادی را به عنوان «استاد» انتخاب و در دیگر كشورها مخصوصاً ایران، مأمور به ایجاد كلاس، ترویج عقاید و توسعه شبكه مریدان كرده است.
*بنیانگذار TSM

 

همانگونه كه اشاره شد، جمشیدرضا حاجی‌اشرفی 53 ساله كه تا سال 1368 در ایران اقامت داشته به علت ناسازگاری با انقلاب و یا مأموریت خاص ایران را ترك و سپس ساكن و مقیم كشور آمریكا شده است. اما ارتباط خود را با برخی افراد و نماینده‌های خود در ایران حفظ و از همان ابتدای خروج از كشور كلاس‌های TSM را در ایران راه‌اندازی كرده است.
وی با نوشتن مقالاتی در نشریه jewish world (دنیای یهود، چاپ آمریكا) ابتدا خود را به عنوان فردی صاحب نظر مطرح و به دنبال آن با طرح ایده جدید TSM خود را در رأس این مكتب قرار می‌دهد.

 

همچنین با ضبط فیلم و نوار از بیانات انحرافی خود و با ساختن ظاهری معنوی‌گرا و راهب‌گونه، شخصیتی دوست‌داشتنی، مهربان و روحانی از خود در ذهن مخاطبان و به اصطلاح رهروان ایجاد كرده تا حدی كه هنگام دیدن تصویر و یا شنیدن صدای وی، اشك شوق ریخته و عاشقانه خواستار دیدار و زیارت وی شده‌اند!

 

 

 

بنابر اظهارات یكی از رهروان كه با شوق زیاد جهت دیدار اشرفی به آمریكا رفته و در منزل وی ساكن شده، با دیدن وضعیت ظاهری و اخلاقی او از جمله شرب‌خمر، ارتباط با زنی یهودی و عدم رعایت مسایل اخلاقی، ماهیت استاد اعظم در نظر وی شكسته و با ناراحتی فراوان به ایران باز می‌گردد كه همین موضوع باعث خروج تعدادی از شاگردان قدیمی از (حلقه اول) TSM ایران می‌شود.
*تعاریف و مبانی

 

این فرقه با بهره‌گیری از روش‌های مدیتیشن (مراقبه از خود) و تفكر و تمرین باعث ایجاد تمركز افراد در افكار خود شده و با بیان اصولی از بودیسم (آئین بودا و برخی مكاتب دیگر مانند هندو و زرتشت) برای خود فلسفه‌هایی از انسان و جهان ساخته است. ـ TSM اعتقاد دارد خدا در درون افراد است، خدا همان عشق است و با زندگی در عشق و سیر در درون خود، می‌توان به نور، سپیدی، عشق و خدا رسید! شعارهایشان نیز در این رابطه این گونه است:
ـ love is god عشق خدا است!
ـ live in love زندگی كن در عشق!
ـ I love my self من عاشق خودم هستم!
و همچنین شعارهایی مانند:
ـ تنها فقط یك ایمان است، ایمان به عشق
ـ تنها فقط یك زبان است، زبان قلب
ـ تنها فقط یك قانون است، قانون كارما
ـ تنها فقط یك خدا است، او درون تو است
بیانگر اعتقادات این فرقه است.

 

ـ بنا به بیانات استاد اشرفی، این فرقه معتقد به تناسخ ارواح، كارما و دوره دارما می‌باشد.
ـ زندگی و مرگ را توإم با رنج دانسته و سعی می‌كند بر اساس اعتقاد به كارما و قانون عمل و عكس‌العمل، افراد را ترغیب به رفتن به سوی زیبایی‌ها برای بهتر شدن حوزه بعدی زندگی (تناسخ روح در كالبد بعدی) نماید.

 

ـ TSM عبادت را تونلی به سوی نور دانسته كه مدیتیش عمق این تونل بوده و نماز تنها دروازه آن می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

طرفداران فرقه TSM در آمریكا

 

ـ اعتقاد به پیوند معنوی دارند و ازدواج افراد را تنها در قالب اعضاء Tsm قبول داشته و برای كسانی كه قبلاً هم ازدواج كرده‌اند، مراسم پیوند معنوی برگزار می‌نمایند كه در واقع این پیوند، پیوندی است بین چاكراهای زوج معنوی.

 

ـ فرزندان افراد Tsm را غسل تعمید، می‌دهد.

 

ـ اعتقاد به چاكراهای هفتگانه داشته و در طول آموزش‌های خود مدعی باز شدن چاكراها و رسیدن افراد به رتبه‌های مربوطه می‌باشند.
ـ از عود و پودر مقدس و برخی سمبل‌های هندو و بودایی استفاده می‌نمایند.

 

ـ استفاده از علائمی مانند گل نیلوفر (سمبل بودیسم، سای‌بابا، معبد بهائیان در هند) از دیگر شاخصه‌های TSM می‌باشد. كه در واقع تك شمع در مكتب سای‌بابا تبدیل به دو شمع در مكتب TSM شده و منظور آن هم درون و هم بیرون افراد این مكتب می‌باشد.
ـ لباس سفید و لفظ سفید و لفظ سفیدپوشان برای رهروان نیز نشانه دیگری از TSM است كه از مكاتب دیگر گرفته شده است به طوری كه تمامی افراد در محل خاصی از مؤسسه لباس‌های سفید خود را عوض كرده و سپیدپوش می‌شوند.

 

ـ استفاده از شمعدان شباهت‌هایی را در TSM به شمعدان‌های مسیحیان و نیز یهودیان ایجاد كرده است.
ـ استفاده از علائم و نشانه‌های دیگر ادیان مانند صلیب (مسیحیت)، هلتال ماه و ستاره (اسلام)، ستاره داود (یهودیت) و… بیانگر تفكر فرامذهبی و همچون ادعاهای دیگر مدعیان عرفان‌های دروغین و نیز بهائیت «دین كل» بوده كه خود را بسیار بالاتر از ادیان دانسته و آنها را بسیار كوچك می‌دانند.
ـ استفاده از آرم درخت Tsm بر روی لباس‌ها به صورت نشان.

 

*تشكیلات و سازماندهی

 

فرقه TSM در حقیقت یك تشكیلات سازماندهی شده‌ای است كه همواره در حال كادرسازی و گسترش شاخه‌های خود می‌باشد. نشانه اصلی آن سمبل «درخت» است كه همواره از آن استفاده كرد، ریشه را استاد اعظم یعنی جمشید اشرفی، تنه درخت را نوشین . غ ، سرشاخه‌های اصلی را مشایخ (همسر نوشین) و كلیه افراد را شاخه‌های متعدد «درخت TSM» بیان كرده‌اند. لیكن برابر آخرین موارد به دست آمده تشكیلات TSM به شرح ذیل می‌باشد:
الف) مركزیت، شامل خود استاد اشرفی و سرور حسینی (رستگار)، مستقر در آمریكا.
ب) شاخه NY (نیویورك)، به سرپررستی ایزاك (اسحاق یهودی)
ج)شاخه كانادا: در حال راه‌اندازی توسط نوشین . غ (وی اقامت دائم كانادا را به تازگی دریافت كرده)
د) شاخه تهران: به سرپرستی نوشین . غ (استاد راهبر)

 

ـ با توجه به عزیمت برخی از شاگردان قدیمی به دیگر كشورها از جمله كشورهای اروپایی، استاد اشرفی یادشدگان را ترغیب به راه‌اندازی كلاس و در حقیقت ایجاد شاخه‌های دیگر نموده است.
ـ برخی از شاگردان ایرانی كه به آمریكا رفته‌اند، جذب شاخه ny شده‌اند.
ـ گفته می‌شود اشرفی قصد دارد به كشور پاناما عزیمت نماید. (قابل توجه اینكه یكی از مراكز شش‌گانه مهم بهائیت «مشرق‌الاذكار پاناما» است.

 

ـ (نوشین.غ) تلاش‌هایی در جهت گسترش شاخه‌ها در شهرهای كرمان و… داشته است.
ـ شاخه تهران طی چند سال گذشته موفق به جذب صدها نفر شده و استاد اشرفی گفته است اگر تعداد شاگردان این كلاس به پنج هزار نفر برسد، من به ایران خواهم آمد!
ـ همچنین افراد با حضور در مكتب TSM پس از گذراندن كلاس‌های پایه‌ای و پیشرفته و شركت در مراسم، اردوها و جلسات گوناگون به ترتیب به رتبه‌های ذیل رسیده و شال‌های رنگین دریافت می‌كنند:
رهرو رهسپار یاور هشیار (آگاه)

 

**انحرافات فكری و عقیدتی
*تناسخ ارواح

 

مكتب خودخوانده TSM، معتقد به تناسخ روح و انتقال آن از كالبدی به كالبد دیگر بوده و این مطلب را در طول دوره‌های درسی به ویژه ادونس (پیشرفته) 2 بیان می‌نماید. بر این اساس موضوع «كارما» را توضیح داده و معتقد است چنانچه فردی در یك كالبد عمل خوبی داشته در دوره بعدی زندگی در كالبدی بالاتر و بهتر قرار گرفته و بالعكس چنانچه اعمال خلافی داشته باشد در دوره بعدی به كالبدی پایین‌تر و پست‌تر تعلق خواهد گرفت.
در این خصوص نمونه‌هایی مانند اینكه برخورد شاگردان در حوزه‌های قبلی در چه كالبدهایی مواردی مشاهده گردیده كه مردی را در دوره قبلی، زن، آدم پست و یا بودایی معرفی كرده‌اند. ـ با این وصف كلیه اعتقادات اسلامی، مبنی بر عالم برزخ، سؤال و جواب الهی، مجازات و پاداشی در قیامت، شفاعت و… را منتفی می‌نمایند.

 

 

 

 
منبع : فارس

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام