حضرت آیت الله سید «صادق روحانی» از مراجع تقلید قم

آداب زيارت عاشورا چيست؟ آيا ابتدا بايد دو رکعت نماز زيارت را بجا آورد و آنگاه زيارت را خواند يا آنکه شيوه ديگرى را بايد در پيش گرفت؟ زيارت ‏نامه کمتر شناخته شده ‏اى هم وجود دارد، آيا هر دو زيارت‏ نامه، نتيجه يکسانى دارند يا خير؟

پاسخ: باسمه جلت اسمائه؛ من ابتدا يکى از زيارت‏ نامه‏ هاى امام على بن ابى طالب ‏عليه السلام را مى خوانم، آنگاه دو رکعت نماز مى‏ گزارم، سپس يک‏ صد بار تکبير مى‏ گويم، آنگاه زيارت عاشورا را مى‏ خوانم، بعد از آن يک‏ صد بار ستمکاران را لعنت مى‏ کنم و يک‏ صد بار سلام و درود مى‏ فرستم، آنگاه دعاى وارده در اين زمينه را مى‏ خوانم، سپس در سجده دعا مى‏ کنم، بعد از آن دو رکعت نماز مى ‏گزارم و آنگاه دعاى علقمه را مى ‏خوانم.



گمان من اين است که با انجام اعمال مذکور، همه موارد وارده در روايات مختلف، رعايت مى ‏شود. زيارت ‏نامه کمتر شناخته شده‏ اى که به آن اشاره کرديد، ارزش خاص خود را دارد امّا در مقايسه با زيارت ‏نامه مشهور، از ارزش کمترى برخوردار است رواياتى در دست است که فضيلت حيرت ‏آور اين زيارت ‏نامه مشهور را آشکار مى‏ کند. اميدوارم که خداوند، ما و شما را توفيق دهد که همه روزه و تا آخرين روز عمر خود، زيارت عاشورا را به جا آوريم.

پرسش: آيا زيارت عاشورا، حديث قدسى است يا خیر؟

پاسخ: باسمه جلت اسمائه؛ روايات متعددى در فضيلت و کيفيت آن از امامين صادقين‏ عليهما السلام رسيده است، ولى همانگونه که حاجى نورى ‏رحمه الله مى‏ فرمايد اين زيارت از احاديث قُدسيه و از مُنشِئات حضرت حق تعالى است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام