امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سوال ۱۲۱۸: آیا در صورت لزوم، استفاده از لباس رسمى علماى دین و قضات در فیلمهاى سینمایى جایز است؟ آیا تدوین و تولید فیلمهاى سینمایى با صبغه دینى و عرفانى راجع به علماى گذشته یا معاصر با حفظ احترام آنان و حرمت اسلام و بدون اسائه ادب و بى احترامى به آنان جایز است یا خیر؟ بخصوص با توجه به اینکه هدف، ارائه ارزشهاى والا و عمیق ترسیم شده توسط دین حنیف اسلام و بیان مفهوم عرفان و فرهنگ اصیلى که امتیاز امت اسلامى ما محسوب مى‏شود و همچنین مقابله با فرهنگ مبتذل دشمن مى‏باشد و بیان آنها با زبان سینما جذابیت و تأثیر زیادى بخصوص بر نسل جوان دارد؟
باتوجه به اینکه سینما وسیله‏اى براى آگاهى و تبلیغ است، بنابر این به تصویرکشیدن و ارائه هر چیزى که ممکن است از آن براى رشد فکرى جوانان و غیر آنان و ارتقاى آگاهى و ترویج فرهنگ اسلامى استفاده شود، اشکال ندارد. یکى از این راهها معرفى شخصیت عالمان دین و زندگى اختصاصى آنان و همچنین سایر دانشمندان و صاحب منصبان و زندگى خصوصى آنان است، ولى رعایت شئونات اختصاصى و احترام آنان و همچنین حریم زندگى خصوصى آنان واجب است و همچنین نباید از آن براى ارائه مفاهیم منافى با اسلام استفاده شود.

سوال ۱۲۲۰: پوشیدن لباس زنانه توسط مردان و برعکس، براى بازى در تئاتر و سینما چه حکمى دارد؟ تقلید صداى مردان توسط زنان و برعکس چه حکمى دارد؟
پوشیدن لباس جنس مخالف و تقلید صداى او هنگام بازیگرى و بیان خصوصیات یک شخص حقیقى، اگر سبب فساد نگردد، بعید نیست که جایز باشد.

سوال ۱۲۲۱: استفاده زنان از انواع کِرم و لوازم آرایش در تئاترها و نمایش‏هایى که توسط مردان هم دیده مى‏شوند، چه حکمى دارد؟
اگر آرایش توسط خود آنان یا زنان و یا یکى از محارم ایشان صورت بگیرد و فسادى هم بر آن مترتّب نشود، اشکال ندارد و در غیر این صورت جایز نیست. البته صورت آرایش شده باید از نامحرم پوشانده شود.

رساله احکام حجاب و عفاف :: مطابق فتاوی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام