کتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، فست فودها را فاقد ارزش غذایی دانست و افزود: درست است که در این موادغذایی از گوشت، مرغ، ماهی و سیب زمینی استفاده می‌شود، اما کیفیت این عناصرغذایی در فست فودها بسیار پایین است.

وی افزود: از آنجاکه فست فودها با ادویه جات و مواد افزودنی و چربی زیاد تهیه می‌شود و به ظاهر خوشمزه است، اما در نهایت هیچ‌گونه ارزش غذایی به همراه ندارد.

این فوق تخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی گفت: مواد وعناصر غذایی فست فودها با بدن سازگاری ندارد، چراکه کبد نمی‌تواند این عناصر غذایی را که دارای چربی بالا بوده و با روغن‌های بی کیفیت تهیه می‌شود هضم و جذب کند.

دانشور با بیان اینکه در تهیه سوسیس و کالباس عمدتاً از گوشت‌های نامرغوب استفاده می‌شود، افزود: خوردن سوسیس و کالباس باعث می شود که غده‌های چربی زیرپوست فرد جمع شده و او را دچار مشکل کند.

وی اظهارداشت: همچنین مواد فسفریک در سوسیس و کالباس باعث ایجاد یبوست شدید و بدبو کردن مدفوع می‌شود و از آنجاکه بد بو بودن مدفوع نشانه بیماری در فرد است، پس بعد از خوردن سوسیس و کالباس اگر فرد مدفوع بدبو داشت باید مطمئن باشد که دچار بیماری شده است.

این فوق تخصص تغذیه با تاکید براینکه آنزیم‌های کبدی کار سم زدایی در بدن را انجام می‌دهند، افزود: با اختلال عملکردی در کبد و آنزیم های آن، کبد دچار چربی شده و خاصیت سم زدایی آن در بدن کمرنگ می‌شود.

وی، تصلب شرائن، غلظت شدید خون، نارسایی نهفته کلیوی و کبدی و پوکی استخوان را مهمترین بیماری‌های شایع در اثر مصرف فست فودها ذکر و خاطرنشان کرد: از آن جاکه نان استفاده شده در فست فودها از آرد سفید تهیه می‌شود، ارزش غذایی آن‌چنانی ندارد و در اثر مصرف بالا زمینه را برای ایجاد قند خون فراهم می‌کند.

دانشور گفت: کودکان و نوجوانان بیشتر طالب مصرف غذاهای فست فود هستند، بنابراین بیشترین میزان بیماری‌ها و یا زمینه سازی برای وقوع بیماری‌ها در این افراد بیش از دیگران است، بنابراین خانواده‌ها باید برنامه‌های غذایی این افراد را زیر نظر داشته باشند تا در تامین سلامتی آنها مثمر ثمر واقع شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام