غذا خوردن مادر در اين دو سه ماه پاياني بارداري به دليل فشرده شدن معده با دشواري‌هايي همراه است لذا بايد حواس‌تان را جمع کنيد. اگر قصد داريد در اين مورد به همسرتان ياري رسانيد، براي رهايي از سوزش سردل يا ترش کردن، جلوي دو علت مهم آن را بگيريد. پرخوري و غذا خوردن در شب پيش از رفتن به بستر دو دليل اين مشکل هستند.

به او کمک کنيد تا براي تهيه 5 يا 6 وعده غذايي کم‌حجم ولي مقوي برنامه‌ريزي کرده و سعي کنيد در وعده‌هايي که انتخاب مي‌کنيد نيازهاي غذايي مادر و جنين را مدنظر قرار دهيد. اگر همواره همسر شما با حالت ترش کردن معده و يا احساس ناخوشايند سنگيني مواجه شود، قطعا اعصاب شما هم به هم مي‌ريزد با ورود مهمان کوچولوي شما که تا مدت کوتاه ديگر از راه مي‌رسد، شايد ديگر نتوانيد از اين سفرهاي دو نفره و لحظات ناب آن استفاده کنيد.

(اگر عيد به سفر نرفته‌ايد و نگران شلوغي بوده‌ايد همين آخر هفته زمان خوبي است)، به يکديگر عشق و محبت بورزيد و خاطرات شيرين گذشته را مرور کنيد و براي آينده‌اي که قرار است از راه برسد، برنامه‌ريزي کنيد. صحبت‌هاي مثبت و محبت‌آميز به شما کمک مي‌کند تا براي لحظاتي هم که شده از دنياي شلوغ و پراسترس امروز رها شويد و به روياهايي که قرار است با کوچولوي خود داشته باشيد، بينديشيد. سعي کنيد براي صرف وعده‌هاي غذايي‌تان از اتومبيل پياده شويد و از همسرتان بخواهيد کمي راه برود.
از رفتن به رستوران‌هاي بين‌راهي که غذاهاي شور يا حاوي مقادير زياد سديم، پرکالري يا چرب عرضه مي‌کنند، پرهيز کنيد. غذاهاي سرخ شده و بي‌ارزش و مانده به درد شما، همسر باردارتان و البته کودکي که در شکم دارد، نمي‌خورد. او در حال افزايش وزن و تکامل است و به کلسيم نياز مبرم دارد. نوشيدن دوغ را به همسرتان توصيه کنيد.

براي صبحانه،‌ وعده ناهار و عصرانه هم فرآورده‌هاي شير مناسب‌اند. دردسر ديگري که امکان دارد موجب اذيت شدن همسر شما شود، خارش است. اين علامت شايعي است و حدود 20 درصد زنان از آن رنج مي‌برند. اين خارش هيچ صدمه‌اي به مادر و جنين نمي‌رساند اما به هر حال آزاردهنده است و خواب و آسايش را سلب مي‌کند. کشيده شدن عضلات شکم و پوست مي‌تواند از دلايل خارش باشد. مي‌توانيد از همسرتان بخواهيد لوسيون مناسبي که به کاهش خارش کمک مي‌کند، استفاده کند و براي نواحي و قسمت‌هاي دور از دسترس مانند پشت بدن‌اش خودتان آن را روي پوست‌اش ماساژ دهيد. لوسيون‌ها با مرطوب‌ نگه داشتن سطح پوست خارش را کمتر مي‌کنند و همسرتان مي‌تواند با آرامش بخوابد. حواس‌تان باشد تا حد امکان از خراشيدن پوست و ملتهب کردن آن بپرهيزيد چون مشکل تشديد مي‌شود.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام