با فرارسيدن فصل تابستان كه زمان آفتابي شدن آسمان عاري از ابرهاي باران زا و فراواني ميوه‌هاي تابستاني مثل انبه و آناناس است براي بيشتر افراد نگراني از تكرار يك مشكل جدي به نام گرمازدگي بويژه در مناطق شهري و صنعتي تشديد مي‌شود. در اين فصل گرماي خيابان‌ها شديدتر، عطش مردم به نوشيدن مايعات خنك بيشتر و صف‌هاي بستني و آبميوه فروشي‌ها طويل‌تر مي‌شود اما آيا راهي براي مقابله با اين گرماي زياد و آزار دهنده وجود دارد.

سايت تخصصي ماي هلت ديلي نيوز، در يك مقاله جديد فهرستي از چند اقدام سريع و موثر را ارائه كرده است كه براي مقابله با گرمازدگي تاثيرقابل توجهي دارند. در اين مقاله توصيه شده است كه اولين نكته مهم اين است كه تا حد امكان بدنتان را خنك نگه داريد و در محيط‌هاي خنك بيشترين ساعات روز را سپري كنيد. سعي كنيد خيلي باتحرك و به شدت كار نكنيد و حتي‌المقدور در فضاهاي سرپوشيده بمانيد. آلاسكا و بستني يخي كمتر بخوريد. تا حد امكان به استخر برويد و شنا كردن را در برنامه خود قرار دهيد. بيشتر از لباس‌هاي نخي آزاد با رنگ روشن استفاده كنيد.

در صورتي كه احساس كرديد دماي بدنتان در حال افزايش است مي‌توانيد مدت كوتاهي سرتان را داخل قسمت فريزر يخچال نگه داريد. وقتي در ترافيك در خيابان و پشت چراغ قرمز قرار گرفته‌ايد تا حد امكان زيرسايه درختان توقف كنيد. از مجادله و بحث كردن با مردم و اطرافيان خود پرهيز كنيد چون اين كار دماي بدن شما را افزايش مي‌دهد. مي‌توانيد براي اينكه خنك‌تر شويد هندوانه بخوريد و روي هندوانه مقدار زيادي شربت سرد و يخ‌دار بريزيد.

در صورت امكان بعد از ساعت 8 شب دوش آب سرد بگيريد، اگر برايتان مقدور است مدتي از وقت خود را در اماكني كه دستگاه تهويه و خنك‌كننده هوا هميشه روشن است بگذرانيد. زير پنكه سقفي بخوابيد كه با سرعت كامل كار مي‌كند و يا شب‌ها در تراس بخوابيد. در پايان نيز با خوشبيني دعا كنيد كه هرچه زودتر باران ببارد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام