دعا برای حضرت مهدی (عج) دلیل بر اظهار، محبت و دوستی به آن حضرت است و ایشان ذرّیه پیامبر (ص) است و محبت ذرّیه به آن حضرت امر خدا و مزد رسالت پیامبر است.

در بیان فواید و خواص دعا کردن برای حضرت مهدی (عج) و طلب ظهورش روایات و اخبار فراوانی رسیده است. در روایات آمده که دعا برای فرج امام زمان باعث طول عمر می شود. در خصوص دعا برای فرج بعد از هر نماز از ائمه(ع) روایاتی آمده است.

دعا به آن حضرت نوعی اداء حق ایشان است و از حضرت امیرالمومنین (ع) آمده است که فرمود "ادای حق مومن بهترین اعمال است". پس چون آن حضرت بهترین همه مومنان است اداء حق حضرتش اهم اعمال خیر و افضل آنهاست.

دعا در حق حضرت مهدی (عج)، سبب رسیدن شفاعت حضرت رسول صلی الله علیه و آله است. چنانکه از خود آن حضرت روایت شده و از بعضی احادیث استفاده می شود که موجب فائز شدن به شفاعت حضرت صاحب الامر علیه السلام است.

همچنین خدا یاری می کند دعا کننده به آن حضرت را، زیرا که دعای به آن حضرت، نوعی از یاری دوست و یاری او یاری خداست و حق تعالی فرموده "خدا البته یاری می فرماید هر کس که او را یاری کند".

دعای به آن حضرت دلیل بر اظهار، محبت و دوستی به آن حضرت است و ایشان ذرّیه پیامبر صلی الله علیه و اله است و محبت ذرّیه به آن حضرت امر خدا و مزد رسالت پیامبر است.

ثواب دعا عاید همه مومنین و مومنات می شود چون خیر ظهور آن حضرت به همه می رسد. باعث سرور آن حضرت می شود. امام صادق (ع) می فرمایند: هیچ عبادتی نزد خداوند بهتر نیست از مسرور ساختن مومن."

دعا در زمان غیبت حضرت مهدی (عج) باعث دفع بلا از شخص می شود. امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف می فرمایند: پس برای ما بسیار دعا کنید. زیرا که فرج و گشایش امور شما در آن است.

چون حضرت حجت سلام الله علیه ظهور کنند طلب خون سید الشهدا علیه السلام نمایند پس هر گاه طلب ظهور آن حضرت کنی در ثواب آن عمل شریک خواهی بود. دعا بر آن حضرت باعث نجات از هلاکت در زمان غیبت می شود.

شایسته است انسان زیاد دعا کند و هرگز دعا را قطع نکند به چند دلیل:

1- دعا خود عبادت و بلکه مغز عبادت است.

2- بلایی را که قرار است بر انسان نازل شود و او نمی داند آن را رد می کند.

3- وقتی دعایمان زیاد شد، صدایمان در آسمان آشنا می گردد و لذا هنگام نیازمندی محجوب واقع نمی شود.

4- وقتی دعا می کنیم بهره و نصیبی از دعای پیامبر را خواهی برد، چون پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است: خداوند بنده ای را که از طلب و حاجتی دارد و بر آن پافشاری کند مورد رحمت خویش قرار می دهد.
مهر

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام