عالم برزخ فاصله بين مرگ و قيامت است و در آن عالم چنان كه در قرآن اشاره شده است بهشت و جهنم برزخي وجود دارد; يعني، خداوند روح افراد موئمن را در خوشي و راحتي و در جاهاي خوب نگه مي‏دارد وروح گناهكاران را در جهنم برزخي و رنج و عذاب. براي
اينكه مطلب به ذهن شما نزديك شود مثالي مي‏زنيم; البته وضعيت كاملا مطابق با مثال ما نيست ; مثلا دو نفر در خواب هستند يكي خوابي بسيار لذت بخش و خوب مي‏بيند كه هرگز نمي‏خواهد با بيدار شدن او خواب قطع شود، اين لذت روح است. و يكي هم خواب وحشتناك و تلخ و بدي مي‏بيند كه در عالم خواب روحش در رنج و عذاب است.
نكته دوم: ثمره خوبي كه عالم برزخ دارد اين است كه در اين مدت خداوند نامه اعمال هر شخص را باز نگه مي‏دارد و اگر از خود اثر خوبي باقي گذاشته باشد يا ديگري براي او عمل خيري انجام دهد يا بدهي او را بدهد و... در نامه عملش ثبت شده يا گناهش محو مي‏شود. البته اثر بدي هم گذاشته باشد همين طور است.
نكته سوم: ممكن است خداوند در اثر رنج و سختي كه گناهكار در برزخ تحمل مي‏كند يا در قبر، گناهانش را هم ببخشد و پاك شود يا حداقل بخشي از گناهان او جبران شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام