خير، يكي از موارد استثناي غيبت كه همه علماي بزرگ مرتكب اين غيبت شده اند و اين غيبت را لازم بلكه احيانا واجب مي دانند آن چيزي است كه آن را «جرح راوي» مي‎نامند. اگر كسي حديث روايت كند، از پيغمبر، از امام، آيا شما فورا بايد قبول كنيد؟ نه، بايد تحقيق كنيد كه اين چگونه آدمي است؟ راستگوست يا دروغگو؟ اگر در زندگي او يك نقطه ضعفي ـ عيبي، نقصي، دروغي، فسقي ـ را كشف كرديد، اينجا بر شما نه تنها جايز است، بلكه لازم است در متن كتابها اين آدم را رسوا كنيد، بگوييد فلان كس، مثلا اسحق بن احمري نهاوندي، كه فلان روايت را مثلا روايت شهربانو را ولو در كافي نقل كرده است، يك آدم جعال و وضاع و دروغگويي بوده است. او را در مقابل تاريخ بايد رسوا كنيد. اين كار اسمش «جرح» است. با اينكه غيبت و بدگويي است و غيبت و بدگويي نه از مرده جايز است و نه از زنده، ولي در اينجا كه پاي تحريف و قلب حقايق است بايد شما دروغگو را رسوا كنيد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام