شوهرم همه صفات خوب را دارد اما یک مشخصه بد که دارد این است که علاقه زیادی به جمع آوری عکسهای س ک س ی خانم ها دارد! از نظرش چیز بدی نیست اما من خوشم نمیاد، یعنی عذاب می کشم! با هم حرف زدیم اما به نتیجه ای نرسیدیم! میگوید تو محدودم می کنی! به نظر شما من چیکار کنم؟

اینکه همه صفات خوب را در همسر خود جمع می بینید، جای تبریک دارد و امیدواریم انشاءالله تعالی این حس اعتماد و مثبت اندیشی که سرمایه بی بدیل هر زندگی مشترکی است، روز به روز ارتقاء بیابد.
توجه داشته باشید که همسر شما مانند سایر افراد، فردی است عادی پس طبیعی است که نتواند تمام خواسته های حضرتعالی را جامه عمل بپوشاند. بنابراین می بایست سعی کنید با تمرکز بر تمام صفت مثبتی که مد نظر شما است این مورد اختلافی را نیز برطرف نمایید و از دامن زدن به این اختلاف پرهیز نمایید.
به نظر می رسد در مواجه با چنین مسئله ای، بهترین شیوه گفتگوی منطقی در قالب احترام، صمیمیت و دلسوزی است. در این راستا لازم است شما به ایشان متذکر شوید:

1- هر محدودیتی منفی نبوده و به معنای بی اعتمادی نیست. چرا که بسیاری از محدودیتها برای شخص منفعت است مانند محدودیتی که قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگان اعمال می کند و یا محدودیتی که از سر دلسوزی و تعهد شکل می گیرد مانند مادری که  برای سلامت فرزندش مجبور است او را محدود نماید. مثلا جلوگیری از رفتن به لبه بام و یا رفتن به سمت ظرف سم!!! پس محدودیت همیشه منفی نیست.
2- از ایشان بخواهید که برای مدتی و یا حتی لحظه ای خود را به جای شما تصور نماید. به این معنا که اگر ایشان شاهد چنین حرکتی از سوی شما(به فرض مرد بود شما) بودند چه احساسی به ایشان دست می داد؟
3- از عواقب دنیوی و اخروی این رفتار او را بر حذر بدارید. عواقبی مانند نارضایتی خداوند منان و تحت تاثیر قرار گرفتن تربیت فرزندان.
4- با زبان نرم به او القائ کنید که این کار رفته رفته می تواند به یک اعتیاد تبدیل شود و خطر مقایسه کردن را در چشم ایشان پر رنگتر نماید.
5- هدف ایشان را از این کار جویا شوید و به ایشان اطمینان دهید که همانگونه که مد نظر شان است برای او جلوه آرایی و ایجاد رابطه می کنید.

همچنین لازم است با ایجاد فضایی معنوی و اخلاقی در محیط خانه و خانواده، احتمال بروز چنین رفتاری را کاهش دهید.
مسلما میزان ایمان و تقوا و همچنین افرادی که با ایشان در تعامل هستند نقش مستقیمی در این مسئله دارد. پس سعی کنید ارتباط را با افراد صالح تقویت و با افراد ناصالح کاهش دهید.
در پایان متذکر می شوم اگر به لطف الهی و با دعای خیر شما این مسئله برطرف گردید که بهتر، در غیر اینصورت:
1- ذهن خود را با این مسئله زیاد درگیر نسازید و اجازه ندهید رفته رفته این مسئله شما را خسته کند چون به نفع زندگی و آرامش روانی شما نیست. پس کنجکاوی را در این خصوص کنار بگذارید
2- در این خصوص از ایشان بخواهید به احترام شما این کار را در نزد شما انجام ندهد.


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام