چرا پيامبر((صلى الله عليه وآله)) درباره مسأله ولايت و امامت چيزى ننوشت؟
متن پاسخ: يكى از احاديثى كه در كتابهاى شيعه و اهل سنت از پيامبر نقل شده، حديث دوات و قلم است. براساس اين حديث پيامبر بزرگوار پيش از رحلت در حالى كه در بستر بيمارى بود، فرمود: «براى من دوات و قلمى بياوريد، تا برايتان چيزى را بنويسم كه هرگز بعد از من گمراه نشويد». يكى از كسانى كه در آنجا حضور داشت(عمر) گفت. «كتاب خدا براى ما كافى است». او جمله ديگرى هم گفت كه اهانت بزرگى به پيامبر بزرگ اسلام((صلى الله عليه وآله)) بود و بر اين اساس مانع شد كه پيامبر درباره مسأله ولايت مطلبى بنويسند.
گذشته از اين كسانى كه براى منحرف كردن مسير خلافت از محور اصلى خود مصمّم بودند، ولايت على((عليه السلام)) را كه با صراحت در غدير خم در مقابل جمعيّت انبوه مسلمانان اعلام شد، با وقاحت تمام ناديده گرفتند و روى آن سرپوش گذاشتند، بنابراين اگر پيامبر چيزى هم مى نوشت، يا از بين مى بردند يا آن را تأويل كرده، بى اثر مى ساختند. 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام