اصحاب سبت چه کسانى هستند؟
 

سبت در لغت به معناى تعطیل عمل است براى استراحت.
این‌که قرآن در سوره نباء آیه‌ى 10 مى‌فرماید: (خواب را ما راحتى شما قرار دادیم) به همین موضوع اشاره دارد. روز شنبه را از این جهت یوم‌السبت گویند که آنها کسب و کار خود را براى استراحت در این روز تعطیل مى‌کردند

 

 

اصحاب سبت، جمعى از بنى‌اسرائیل بودند که در ساحل یکى از دریاها ظاهراً دریاى احمر بوده  در بندرى به نام ایله (که امروز به بندر ایلات معروف است) زندگى مى‌کردند و از طرف خداوند به عنوان امتحان، دستورى به آنها داده شد که صید ماهى را در روز شنبه تعطیل کنند، اما ایشان با آن دستور مخالفت کردند و گرفتار مجازات دردناکى شدند و همه به صورت میمون در آمدند.

 قرآن مى‌فرماید: «هنگامى که در برابر فرمانى که به آنها داده شده بود سرکشى نمودند به آنها گفتیم به شکل میمون در آیید و طرد شوید.». (1)
البته این جمعیت هنگامى که در برابر آزمایش بزرگ الهى که آمیخته با زندگى آنان بود قرار گرفتند به سه گروه تقسیم شدند، شرح تفصیلى ماجرا را مى‌توانید در کتب معتبر از جمله تفسیر وزین المیزان، ج 8، از ص 431 و تفسیر نمونه، ج 6، از ص 418 استفاده نمایید.

پی نوشته ها:
(1) اعراف، آیه‌ى 166، {فَلَمَّا عَتَوْا عَنْ ما نُهُوا عَنْهُ قُلْنا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خاسِئِینَ}.

 


 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام