شیخ «حاتم الشریف» چهره سرشناس وهابیت و عضو مجلس شورای عربستان سعودی در جدید ترین فتوای خود تبریک گفتن به مناسبت کریسمس را مستحب دانست.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: با توجه به اینکه کریسمس عید دینی مسیحیان به شمار می رود، تبریک گفتن به مناسبت کریسمس حرام نیست اما اگر موضوع یک عید غیر دینی باشد، حرام خواهد بود. بین عید دینی و غیر دینی تفاوت وجود دارد.
این چهره سرشناس وهابی همچنین گفت: پیامبر اکرم (ص) همواره در مناسبت های مختلف دینی غیرمسلمانان، با ارسال نامه ای آن مناسبت دینی را به آنان تبریک می گفت و می نوشت "السلام على من اتبع الهدى وهو ما رآه الشريف". انجام چنین کاری توسط پیامبر (ص) به معنی حلال و مستحب بودن این کار است.
گفتنی است این اولین اظهارات یک مفتی سعودی به شمار می رود که در آن از کریسمس دفاع شده است. پیش از این نیز مفتیان دیگر وهابی فتواهایی علیه ولنتاین صادر کردند و دادن هدیه در چنین روزی را از محرمات عنوان کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام