شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی کل عربستان با حمله به شعایر حسینی(ع) مدعی شد که آنچه برخی از مدعیان و منتسبان به اسلام به آن از زاری و ندبه و ناله در ایام محرم انجام می دهند، شرعا جایز نیست و اسلام از این اقدامات مبراست.
آل شیخ در مسجد جامع در منطقه قصر الحکم افزود: دریدن یقه و سیلی زدن به صورت شرعا جایز نیست.
او ادعا کرد: پیامبر اکرم(ص) در روزهای نهم و دهم محرم تنها روزه را مشروع دانسته است.
مفتی کل عربستان با حمله به شعایر حسینی(ع)، شیعیان را متهم کرد که آنها مدعیان و منتسبان به اسلام هستند و به برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) تحریک می کنند.
آل شیخ همچنین به برخی از ماهواره هایی که برپایی شعایر حسینی(ع) را پخش می کنند، حمله کرد و مدعی شد که این اقدامات با شرع خدا مغایرت دارد و راه کسانی است که به جاهلیت فرامی خوانند و دین ما و اسلام از آن بری است.
سخنان توهین آمیز مفتی عربستان علیه شیعیان درحالی ایراد شد که در اکتبر 2011 میلادی نیز "علی الحذیفی" امام جماعت حرم نبوی به شیعیان حمله کرد و به طور ضمنی خواستار لغو هویت عربستانی آنها و اخراجشان به عراق شده بود.
بنابر گزارش راصد، پس از این اظهارات الحذیفی، 37 نفر از علمای شیعه دربیانیه ای با عنوان" فتنه نه" اظهارات وی را به شدت محکوم کردند.
این علما با ابراز تعجب شدید از سکوت دولت نسبت به این خطبه تحریک آمیز اعلام کردند: اظهارات الحذیفی وحدت کشورمان را در زمانی که امت با بحران شدید مواجه است، با خطر روبه رو می کند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام