1
بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس نه به عنوان یک بزرگداشت صرف یادآوری خاطرات مربوط به دو دهه ی پیش ، بلکه محملی برای بارور ساختن جریان و مرامی است که حالا دیگر به شالوده ی اساسی نظام کشور  تبدیل شده است. 
بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره ی سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می تواند پشتوانه ی عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد. پشتوانه ای آکنده از شهامت ، ایثار ، حماسه و ایمان. هر گونه هزینه مادی و معنوی برای بزرگداشت این هفته، یک سرمایه گذاری مطمئن برای آینده این کشور است و نمایشگر این که ما ملتی هستیم که چنین تجربه بی نظیر و استثنایی در طول تاریخ بشریت را فراموش نمی کنیم و از آن دریای بیکران ، می توانیم تا سالیان سال ، نهال های تشنه و جوان کشور را آبیاری کنیم.
 
 2
هیچ ملتی در جهان سلحشوری های خود را برای حفظ و صیانت از هویت و شرف خود فراموش نمی کند . امروز ملت بزرگ ایران اسلامی به واسطه پایبندی به ارزش های شریف انسانی توانسته هویت و عزت خود را در ژرفای تاریخ بشریت و ملت ها به ساحل برساند و فرهنگ انسانی - اسلامی خود را در کوران انواع تهاجمات فرهنگی ، ضد فرهنگی، نظامی و ...حفظ کند . همه می دانند دفاع مقدس یک برخورد نظامی نبود بلکه برخورد آرمان های ملت ایران اسلامی با دشمنان بود که شکل گرفت .
 
3
دفاع مقدس، دفاع از ارزش های اسلامی و جهاد مقدس علیه کفر و الحاد بود . آیا می شود تصور کرد که ما گوشه ای از تاریخ اسلام را نادیده گرفته و دور بریزیم ؟ آن هم برهه ای از تاریخ آن را که سراسر حماسه و افتخار برای رزمندگان اسلام، پاسداشت ارزش های دفاع مقدس ، پاسداری از آرمان های اسلامی است و این امری ضروری و واجب است .
 
4
وقتی که سخن از ضرورت و پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است ، دو مقوله متفاوت توامان مطرح می شود ، انزجار و بیزاری از جنگ طلبی و تجاوز دشمن . نسل های آینده ما حق دارند دشمنان خود را بشناسند و در ضمیر تاریخی خود احساس تنفر نسبت به دشمنان و تمام کسانی داشته باشند که در سخت ترین شرایط می خواستند با ناجوانمردانه ترین شکل ممکن، موجودیت ملت مسلمان و تاریخی ایران اسلامی را به مخاطره اندازند. سوی دوم قضیه بحث دفاع است . همه ملت ها برای ایجاد انگیزه و برانگیختن حس شجاعت و هویت بخشی به جوانان و تداوم هنجارهای اجتماعی نیازمند دمیدن روح شجاعت و شهامت در نسل های آینده خود هستند و خوشبختانه تاریخ سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس سفره ای رنگین از باورها و ارزش های والای انسانی است که هر کدام به تنهایی برای به حرکت در آوردن عزم ملی کفایت می کند .
 نکته اساسی این است که جنگ تمام شده است و لیکن دفاع همچنان باقی است و ما در تمام زمان ها و اعصار باید آمادگی کامل دفاعی داشته باشیم.
 
5
حس قدر شناسی و وظیفه اخلاقی حکم می کند که قدر شناس تمام کسانی باشیم که به خاطر امنیت و حفظ استقلال و آزادی میهن اسلامی عزیزترین سرمایه وجود خود را فدا کردند . تک تک شهدای دفاع مقدس ، بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع از کیان و شرف ملت عزیز ایران اسلامی از جان خود گذشتند.
 هفته دفاع مقدس فرصت مغتنی است تا بتوانیم گوشه ای از سلحشوری ها و شهادت طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم را برای نسل حاضر معرفی کنیم. قدر دانی بسیار اندکی از جانبازی های آن بزرگان رفته و جانبازان حاضر در صحنه داشته باشیم.
 
6
در نهایت این که تاریخ دفاع مقدس در عادی ترین شرایط ، بخشی افتخار آفرین از تاریخ طولانی ملت ماست اما دشمنان سعی دارند این بخش ارزشمند را سیاه و منفی جلوه دهند . اگر خدای ناکرده با همه ویژگی های برجسته آن نتوانیم پاسدار حریم و ارزش هایش باشیم تسلیم دشمنانی خواهیم شد که سعی خواهند کرد به سیاه نمایی پرداخته و حتی الامکان این مقطع پر افتخار را از ذهن و قلب ملت محو کنند و با ایجاد گسست فرهنگی و تاریخی ، نسل های جوان و سرزنده کشور ما را به بی هویتی سوق دهند.
 در شرایط حاضر ، انقلاب اسلامی به حیات و نشر و گسترش ارزش های دفاع مقدس بستگی دارد و این دو در واقع لازم و ملزوم یکدیگرند. بنابراین حفظ ارزش های دفاع مقدس ، همان حفظ ارزش های انقلاب است.
 
تابناک

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام