امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

"محمد صادق الحسینی" کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ورود "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان بین‌الملل به سوریه و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور و همزمانی این سفر با عملیات تروریستی الحوله، اخراج سفرای سوری از کشورهای اروپایی را در راستای فشار آوردن بر حاکمیت دمشق برشمرد.

وی با اشاره به ناکامی طرح های عربی برای باز کردن راه دخالت نظامی در امور سوریه، از تلاش جامعه عربی و غربی برای به شکست کشاندن طرح کوفی عنان سخن گفت و افزود: حملات همه جانبه‌ای که علیه دمشق صورت گرفت در حقیقت به مثابه یک جنگ جهانی تمام عیار بود که به یاری خدا، انسجام ملت سوریه همه توطئه‌های بیگانگان را نقش بر آب کرد.
الحسینی هدف اصلی کشورهای عربی و غربی از هدف قرار دادن سوریه را از بین بردن حلقه وصل میان جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین دانست و گفت: عدم همراهی ملت سوریه با اغتشاشگران همه دسیسه‌‌های خارجی و معارضان همنوا با رژیم صهیونیستی و دشمنان امت عربی را نقش برآب کرد و لذا ملاحظه می‌کنیم که مجموعه‌های مسلح شیوه ترور و کشتار بیگناهان برای متهم ساختن نظام بشار اسد را سرلوحه قرار داده‌اند.

وی با اشاره به سفر اخیر کوفی عنان به دمشق و دیدار با رئیس جمهوری سوریه، عملیات تروریستی الحوله را ناشی از هراس نیروهای مسلح و حامی عربی و غربی آنها از به سرانجام رسیدن طرح عنان در حل تحولات سوریه خواند و تصریح کرد که سنگ اندازی‌ها فرا روی طرح عنان از سوی غربی‌ها در حالی است که طرف غربی خود مبتکر این طرح بوده است و چنین امری سیاست یک بام و دو هوای غربی‌ها در قبال تحولات سوریه را نشان می‌دهد.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه ناآرامی‌های سوریه را حاصل حمایت‌های مالی،‌اطلاعاتی،‌جاسوسی و تسلیحاتی کشورهای عربی و غربی از مجموعه‌های مسلح برشمرد و گفت: با وجود بسیج همه امکانات دشمنان ملت سوریه ولی حمایت‌های ملت سوریه از نظام دمشق، همه توطئه‌های آنان و مزدوران جیره خوار لیبیایی، تونسی، اماراتی، قطری و سعودی و ... را ناکام گذاشته است.

وی در ادامه از محاصره شش ماهه شهر شیعه نشین "الفوعه" در استان ادلب خبر داد و افزود: اهالی این منطقه به خاطر شیعه بودنشان از سوی مجموعه‌های مسلح و دشمنان ملت سوریه محاصره شده و تاکنون 50 تن از آن با کارد سر بریده شده‌اند. این شهر تنها 25 هزار نفر جمعیت دارد. این جنایت‌ها علاوه بر کشتار جمعی اهالی مناطق سنی نشین سوریه صورت می‌گیرد و این نشان می‌دهد که تروریست همه آحاد ملت سوریه را هدف قرار می‌دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام