مدیر شبکه وهابی وصالِ حق که در ایام فاطمیه به تخریب شهادت آن حضرت پرداخته بود در جواب سوالی که چرا حضرت زهرا (س) شبانه دفن شد از جواب دادن باز ماند.

مدیر شبکه وهابی وصالِ حق که همواره در مناسبت های اسلامی و شیعی به تخریب آنها و ایجاد شبهه در مورد صحت آنها می پردازد در ایام فاطمیه نیز بیکار نماند و با پخش برنامه های ویژه ای به تخریب شهادت آن حضرت پرداخت.


این مدیر شبکه وهابی در پاسخ به این سوال که چرا حضرت زهرا (س) وصیت کرد که شبانه و بدون حضور دیگران حتی خلفاء، جنازه ایشان تشییع و دفن شود؟ به ضد و نقیض گویی پرداخته و ابتدا استدلال کرد: «حضرت زهرا (س) به دلیل این که نامحرمان، از روی تابوت، حجم بدن وی را نبینند وصیت کرد که شبانه دفن شود و نامحرمان حضور نداشته باشند.»
وی در ادامه صحبت خود اظهار داشت: «من در مدینه بودم و دیدم که بر روی تابوت زنان کمانی گذاشته اند که حجم بدنشان دیده نشود. حضرت زهرا (س) اولین نفری بود که این کار را انجام داد و در واقع این سنت حضرت زهرا (س) است که الآن نیز رواج دارد.»
حال سوال است که اگر دفن شبانه آن حضرت، فقط به این دلیل بود که نامحرمان حجم بدن آن حضرت را نبینند پس چه نیازی به وجود کمان روی تابوت ایشان بود و اگر کمان روی تابوت برای پنهان ماندن از دید نامحرمان بود چه علتی داشت که شبانه دفن شود.
در واقع این به اصطلاح کارشناس مذهبی یا منابع روایی و تاریخی را مطالعه نکرده و یا با انکار واقعیت سعی در تخریب و تحریف تاریخ دارد در حالی که طبق منابع اهل سنت برای دفن شدن شبانه آن حضرت علت دیگری بیان شده است که چنین می باشد:
بعد از آنکه داعیان خلافت رسول الله (ص)، به خانه وحی حمله بردند و آن را آتش زدند و علی بن ابیطالب (ع) را برای بیعت به زور به مسجد بردند، بعد از خطبه قرّاء فاطمه زهرا (س) در مسجد، حال بی بی مظلومه دو عالم رو به وخامت گذاشت.
عمر و ابوبکر تصمیم به عیادت از بی بی مظلومه گرفتند.
حضرت فاطمه زهرا (س) به آنها اجازه ندادند ولی آنها علی (ع) را واسطه قرار دادند.
بعد از ورود آنها به خانه، فاطمه زهرا (س) از آنها روی برگرداند و جوابشان را نداد.
حضرت زهرا (س) فرمودند: «آیا می خواهید حدیثی از رسول الله برای شما بیان کنم تا آن را بدانید؟»
آنها گفتند: «آری»
فاطمه زهرا (س) فرمودند: «آیا از رسول خدا این سخن را نشنیده اید که فرمودند: رضای فاطمه، رضای من است و خشم فاطمه، خشم من است، هرکه او را دوست بدارد قطعا مرا دوست داشته و هر که فاطمه را راضی کند مرا راضی کرده و هر که فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده؟»
پاسخ دادند: «آری، ما این سخن را از رسول خدا شنیده ایم.»
فاطمه زهرا ( س ) فرمودند: «خدا و ملائکه او را شاهد می گیرم که شما دو نفر مرا به غضب آوردید و رضای خاطر مرا بجا نیاوردید. وقتی که پیامبر را ملاقات کنم از شما دو نفر نزد او شکایت خواهم نمود.»
ابوبکر گفت: «پناه می برم به خدا از غضب خدا و غضب فاطمه.»
آنگاه ابوبکر شروع کرد به گریه به نحوی که نزدیک بود جان از تنش برود.
فاطمه زهرا (س) فرمودند: «سوگند به خدا در هر نمازی که بخوانم تو را نفرین خواهم کرد.»
الامامه و السیاسه، ابن قتیبه، ج1 ص20
تحقیق زینی، ج1 ص31
اعلام النساء، کحاله، ج4، ص123
السیده فاطمه الزهرا، بیومی مهران، ص 145
الامام علی، عبدالفتاح عبدالمقصود، ج1، ص193
فاطمه الزهرا، عبدالفتاح عبدالمقصود، ج2، ص 253
اهل البیت، توفیق ابو علم، ص 168
وی وصیت کرد که او را شبانه غسل و تدفین کنند و اینکه هیچ یک از کسانی که او را آزار داده بودند در مجلس تدفین وی نباشند.
همانطور که بخارى و مسلم مى‏گویند: «فغضبت فاطمه بنت رسول اللَّه ( ص ) فهجرت ابابکر فلم تزل مهاجرته حتى توفّیت. یعنی بعد از آن جریان، فاطمه زهرا (س) غضبناک شد و تا آخر عمر با ابوبکر قهر بود.»
صحیح بخارى، ج 4، ص 42، باب فرض الخمس
صحیح بخاری، ج5، ص 82،
کتاب المغازی، باب غزوه خیبر
صحیح مسلم، ج5، ص154، کتاب الجهاد و السیر، باب قول النبی

 


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام