کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی در ادامه شبهه افکنی های خود به مقدسات مسلمانان، آموزه مهدویت را هدف هجمه خود قرار داد.
ملازاده مجری وهابی شبکه وصال که حتی میان شبکه های وهابی به کم اطلاعی و غیر علمی بودن برنامه هایش مشهور است مدعی شد: «مهدی نزد عقلاء، هیچ اصلی ندارد، مهدی وجود ندارد.»

گفتنی است که وی بارها در سخنان خود صراحتا وجود حضرت مهدی را انکار کرده است.
این گفته ها هر چند حاکی از بی اطلاعی این کارشناس وهابی از احادیث مورد اتفاق شیعه و سنی و نیز فرق اسلامی است، اما بیان نمونه هایی از احادیث مورد اتفاق شیعه و سنی در این زمینه می تواند برای این کارشناس وهابی مفید باشد:
اعتقاد به «مهدی موعود» یک اعتقاد عمومی و نشأت‌گرفته از فطرت و سرشت انسان‌هاست. همه‌ی انسان‌ها با هر مذهب و مسلکی، همواره در انتظار ظهور منجی و موعودی هستند که روزی جهان را از ستم و تیرگی رهایی بخشد. این مطلب در آیین پیروان ادیان آسمانی به وضوح قابل رؤیت است. اهل تسنن که یکی از فرقه‌های اسلامی را تشکیل می‌دهند، با تکیه بر روایات فراوانی که از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند به «مهدی موعود» معتقدند. این مطلب در منابع معتبر روایی آنان از صحاح سته و مسند احمد بن حنبل که از قدیمی‌ترین منابع روایی آن‌ها محسوب می‌شود گرفته تا دیگر منابع معتبر که در شروح آن‌ها نگاشته شده است، وجود دارد.
به اعتراف دانشمندان اهل‌سنت، این روایات متواتر بوده و از درجه‌ اعتبار برخوردار است.
اکثر علمای اهل تسنن در اصل اعتقاد به مهدویت و هم‌چنین مصداق «مهدی موعود» متفق‌القول اند. اما در این میان عده‌ کمی بر سر مصداق با اکثریت اختلاف ‌نظر دارند.
اکثریت قریب به اتفاق علمای عامه به موضوع «مهدویت» اعتقاد دارند و هم‌چنین معتقدند که مهدی موعود از فرزندان علی(ع) و فاطمه(س) است که در اسم هم‌نام رسول خدا(ص) می‌باشد. این عده‌ی کثیر علاوه بر این‌که قائل به ظهور آن حضرت می‌باشند، معتقدند که ایشان در قید حیات اند و در این باره به اخبار متواتری که از طریق گروهی از ائمه‌ی حدیث عامه نقل شده، استناد می‌کنند. برخی از بزرگان اهل سنت که در تألیفات خود به این نکته اشاره دارند عبارتند از:
-کمال‌الدین محمد بن طلحه شافعی در کتاب مطالب السؤول فی مناقب الرسول
-محمد بن یوسف بن محمد گنجی شافعی در کتاب البیان فی اخبار صاحب‌الزمان
-نورالدین علی بن محمد بن صباغ مالکی در کتاب الفصول المهمه فی معرفه الائمه
-محی الدین ابن العربی در کتاب فتوحات مکیه
-احمد بن ابراهیم بلاذری در کتاب الحدیث المتسلسل
-ابن خشاب در کتاب تواریخ موالید الائمه و وفیاتهم
-یوسف بغدادی حنفی معروف به سبط ابن الجوزی در کتاب تذکره الخواص
هم‌چنین عده‌ی فراوانی از دانشمندان اهل سنت که ذکر نام آن‌ها در این مختصر نمی‌گنجد، همگی متفق‌القول در این مطلب که مهدی(عج) همان محمد بن الحسن العسکری است و در مکانی در همین عالم زندگی می‌کند و روزی به اذن پروردگار ظهور خواهد کرد، با علمای امامیه موافقند. (الرافعی، ص۱۹۰ )

 



نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام