آیت‌الله سبحانی در جلسه تفسیر سوره منافقون در مجتمع آموزش عالی فقه افزود: از آیات این سوره مبارکه متوجه می‌شویم که یکی از وسایل شفاعت توسل به دعای نبی مکرم اسلام(ص) و توسل به ذات او است.

 

وی افزود: گاهی نوچه‌های وهابی به توسل ایراد می گیرند و می‌گویند باید یکسره سراغ خدا برویم. باید گفت آیا شما از قرآن بهتر بلد هستید، چون سراغ قرآن که می‌رویم می‌فرماید توسل یکی از راه‌هاست و وهابیون بدون مراجعه به قرآن پیش داوری و شریعت‌سازی می‌کنند.

وی اظهارکرد: طرق مغفرت متعدد است، ما ابتدا به سراغ خداوند می‌رویم اما استجابت برخی دعاها نیازمند قابلیت است که در نزد پیامبر(ص) و ائمه(ع) است و ما به آنان متوسل می‌شویم.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «شبهه دیگر این است که پیامبر(ص) در دوران حیات می‌توانسته است شفاعت کند اما بعد از حیات این موضوع منتفی است» بیان کرد: همین وهابیون که مدعی این موضوع هستند تا چندی قبل بر روی قبر پیامبر(ص) آیه پنجم سوره مبارکه منافقون وجود داشت که وهابیون آن را سیاه کرده‌اند تا خوانده نشود.

وی با اشاره به سابقه توسل به نبی برای استغفار به ماجرای یعقوب(ع) و فرزندانش اشاره و تصریح کرد: آنان وقتی کارشان برملا شد از پدرشان خواستند تا برای آنان استغفار کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توصیف ویژگی های منافقان پرداخت و بیان کرد: زیبایی ظاهری و کلامی از جمله ویژگی‌های منافقین است آنان در زمان پیامبر(ص) دارای هیکلی زیبا و قدکشیده بودند.

این مفسر قرآن با اشاره به شیرین زبانی آنان ادامه داد: الان فرقه ضاله بهائیت شیرین زبانی می‌کنند و کلاس‌هایی برای مجادله می‌گذارند تا بیاموزند چگونه با پیروان ادیان برخورد کنند.

وی تشبیه منافقون به چوب‌های خشکی که نمی‌فهمند و فریفته عقیده خود هستند را از دیگر ویژگی های این گروه دانست و ادامه داد: قرآن در بیان ویژگی آنان این ویژگی را اضافه می‌کند که هر صدایی را که می‌شنوند خیال می‌کنند علیه آنان بلند شده است.

وی تاکید کرد: ضرر منافقون از کفار بیشتر است؛ زیرا مردم درباره منافق تصور خوبی دارند و بیشتر به او اعتماد می‌کنند اما آن‌ها در دل نفاق دارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: قرآن استغفار برای منافقان را جایز نمی‌داند و می‌فرماید که ای پیامبر(ص) اگر ۷۰ بار هم برای آنان استغفار کنی باز هم مستجاب نمی‌شود زیرا آنان فاسق‌اند و از دین خارج شده‌اند.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام