تعدادی از نمادهای فراماسونری از ایستگاه تازه تاسیس اتوبوس‌های شهر تهران جمع‌آوری شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، شهرداری در مسیر خیابان ولی‌عصر(عج) تعدادی از این نمادها را اصلاح کرده و دیگر معرف چشم فراماسونری نیست اما هنوز این نمادها در شهر وجود دارد و باید هرچه سریعتر جمع‌آوری شود.

همچنین چندی پیش از این هم این نماد در ایستگاه تازه تاسیس متروی چهارراه ولی‌عصر نصب شده بود که آنها را هم جمع‌آوری کردند.

یکی از نمادهای فراماسونری علامت و نماد “چشم جهان بین ” است که به صورت یک هرم و چشم در رأس آن است؛ این نماد مربوط به یکی از خدایان مصر باستان بوده است و روی دلار آمریکا هم وجود دارد و شهروندان به صورت بسیار آشکار این نماد را در ایستگاه‌های اتوبوس شهر تهران می‌بینند.

نخستین فراماسونری در ایران به دوران ناصر الدین شاه قاجار برمیگردد ولی در دوره محمدرضا پهلوی به دلیل گسترش روابط سیاسی ایران با غرب به ویژه انگلستان لژهای فراماسونری فراوانی در ایران تأسیس شد و نفوذ فراماسون‌ها در سیاست ایران به شدت گسترش پیدا کرد، هرچند هیچ یک از افراد سرشناس خانواده پهلوی دست کم به طور رسمی عضو هیچ لژ فراماسونری نبودند ولی بسیاری از رجال سیاسی، نخست وزیران، وزیران، نمایندگان مجلسین و فعالان سیاسی از فراماسون‌های سرشناس بودند.

یک جریان مشکوک فرهنگی در سال‌های اخیر در تکاپوی گسترش پدیده شیطان پرستی برآمده است اما جریان دیگری که وابستگی آن به غرب مشهود است، به نام “فراماسونری ” وجود دارد؛ فراماسونری یا “فراموشخانه ” که دارای کانون‌های گسترده‌ای در جهان است اما دارای یک سیستم مدیریت فراگیر جهانی نیست ولی بر ارکان دولت‌های جهان و اکثر وجوه زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جوامع، سلطه یافته است و بسیار هم آزادانه عمل می‌کند.

این کانون‌ها ریشه‌ای کهن در اروپای غربی دارد؛ به افرادی که عضو آن باشند “ماسون ” و ساختمانی که مرکز فعالیت آنهاست “لژ ” می‌گویند. کلمه ماسون به معنای بنّا و فراماسون به معنای بنّای آزاد است.

*اگر نماد فراماسونری نصب شده از دست در رفته است
————————————————————-

مسئولان شهری معتقدند که نصب این نماد عمدی نبوده و اگر هم مواردی رخ داده است از دست در رفته است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران درباره این نمادها در شهر می‌گوید: همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران باید دقت کنند که از نمادهای فراماسونری در شهر استفاده نکنند؛ اگر هم در جایی نمادی نصب شده، از دست در رفته است.

وی در ادامه می‌گوید: بحث نمادهای فراماسونری متعلق به تهران نیست و موضوعی عمیق است که در همه کشور و حتی کشورهای دیگر نیز مورد توجه قرار دارد.

شهردار تهران می‌افزاید: این حرکتی است که سازمان دهی شده پیش می‌رود و فکر می‌کنم همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران باید با این موضوع با هوشمندی و دقت بیشتری کار کنند؛ اگر جایی نمادی وجود دارد از دست در رفته است.

قالیباف تصریح می‌کند: بنده فکر می‌کنم جریاناتی که این موضوع را دنبال می‌کند کاملا برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنند و علاوه بر اینکه باید با آنها برخورد شود لازم است نسبت به پیشگیری و دقت در طراحی کار توجه بیشتری صورت گیرد.

* نصب نمادهای فراماسونری در پی قصور مدیریت شهری

مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره می‌گوید: نصب نمادهای فراماسونری در پایتخت در پی سهل انگاری و قصور مدیریت شهری ایجاد شده است.

وی در ادامه می‌گوید:طرح عدم به ‌کارگیری از نمادهای فراماسونری و نمادهای نامتناسب با فرهنگ‌های ایرانی ـ اسلامی را شورای شهر مطرح کرد که مربوط به ساختمان‌های بلند‌مرتبه‌ای بود که نمادهایی شبیه به فراماسونری و الگو‌های غربی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح می‌کند: این نکته باید یک یادآوری به دست‌اندرکاران در حوزه فرهنگی جامعه باشد تا ترفندهایی که جریان‌های انحرافی برای تحمیل فرهنگ غربی و غیر اخلاقی خود به جامعه در سر دارند را رصد و اطلاع رسانی کند.

* نمادها جمع‌آوری می‌شود
———————————-

همچنین محمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران به وجود برخی نمادهای فراماسونری در فضاهای شهری تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: حتماً نسبت به امحای نمادهای فراماسونری اقدام می‌کنیم

وی درباره نصب این نمادها در شهر می‌گوید:بسیاری از نمادهایی که استفاده می‌شود شاید تداعی کننده یک نماد منحرف مثل جریان فراماسونری باشد اما به طور کلی اصلاً این موضوع مد نظر نبوده است.

ایازی با بیان اینکه یک شورای فرهنگی و هنری در رأس این کار با حضور افراد فرهیخته و صاحب‌نظر در مسائل فرهنگی و هنری وجود دارد،‌ یادآورشد: اگر مواردی در این زمینه وجود داشته باشد به آنجا ارجاع داده شده و آنها با بررسی‌های لازم نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند؛ همچنین قبل از نصب این کمیته اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در عین حال به برخی از موارد شنیده شده در خصوص وجود تابلوهای فراماسونری در برخی از اماکن همچون مترو اشاره کرد که به مراجع مربوطه ارجاع و امحاء شده‌اند، گفت: همچنین در برخی موارد نیز نمادهای فراماسونری وجود نداشته و برداشت‌های اشتباه صورت گرفته بود که با توضیحات لازم برطرف شد؛ اما در برخی موارد نیز اقدامات لازم انجام شده است.

در سطح شهر تهران شاهد هستیم برخی از نمادهای فراماسونری برداشته و تعدادی نیز اصلاح شده است ولی هنوز تعدادی از این نمادها در شهر وجود دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام