» اصول شیطان پرستی

اصول شیطان پرستی

در مقاله قبل به تاریخچه ای از این فرقه اشاره شد که در ادامه به تشریح شیطان پرستی مدرن یا نوین می پردازیم.

شیطان‌پرستی نوین

بر اساس برخی تحقیقات، شیطان‌پرستی نوین در انگلستان به وجود آمد كه البته زیاد نیز تعجب برانگیز نیست؛ زیرا انگلیس یكی از كشورهایی است كه جادوگران بسیاری داشته است.

در اوائل قرن نوزدهم بعضی اشراف انگلستان ـ كه عضو گروه فراماسونری Ordo Temple Orientis بودند ـ به رهبری سر فرانسیس داشود، گروه شیطان‌پرستان به نام باشگاه آتش جهنم را در شهر لندن تأسیس نمودند و از اوائل قرن نوزدهم، شهر لندن مركز شیطان‌پرستان در اروپا گردید. استفاده از مواد مخدر و انجام مراسم مبتذل جنسی، فعالیت اصلی این گروه‌های شیطان‌پرست را تشكیل می‌داد.

شیطان‌پرستی نوین بر خلاف شیطان‌پرستی كهن، اعتقادی به وجود شیطان خارجی ندارد، بلكه شیطان را در طبیعت و در وجود هر انسانی می‌داند و این باطن هر كسی است كه شیطان در آن وجود دارد. مراسم شیطان‌پرستی جدید مراسمی برای دعوت از شیطان باطنی و حس اهریمنی درونی است كه با اعمال جنسی آرام و ارضا می‌شود. اینكه انسان باید كامل‌ترین لذت جسمانی و جنسی را در این دنیا ببرد. آنها معتقدند كه روح كسی كه در دنیا لذت جسمانی لازم را نبرده است بعد از مرگ به این دنیا برمی‌گردد و لذت جنسی خود را كامل می‌كند. در مراسم شیطان‌پرستی جدید مخلوطی از اسپرم به همراه ادرار به عنوان آب مقدس بر روی حاضرین پاشیده می‌شود. (همانند آب مقدس در مراسم عشای ربانی مسیحیت) .

شیطان آنچه را كه گناه می‌نامند، عواملی برای ارضای نیازهای فیزیكی، حسی و روانی می‌داند. (یعنی گناهان را برای ارضاء نیازهای انسانی لازم می‌داند.)

اما عموما نقطه عطف گسترش شیطان‌پرستی نوین را به آغاز فعالیت رسمی این فرقه در آمریكا به سال 1960 برمی‌گردانند. نكته ضروری و قابل توجه در این مقطع نقش قابل توجه یك مامور شناخته شده سازمان مركزی جاسوسی آمریكا در شكل گیری جریان مذكور است.

اصول اعتقادات شیطان‌پرستی نوین

شیطان‌پرستان دارای اعتقاداتی هستند كه در كتاب انجیل شیطانی آمده است. فصل اول انجیل شیطانی حاوی اصول نه گانه شیطان‌پرستی است:

1. شیطان به جای ریاضت، نماینده افراط است. (البته به تعبیر دیگری از معتقدین به این مرام، شیطان دست و دلبازی كردن را بجای خساست واجب كرده است.)

2. شیطان به جای اینكه نمایان کننده توهم‌های معنوی باشد، نماینده زندگی مادی است. (همه مسائل و تجارب غیرمادی و معنوی از دید آنها توهم و دروغ و تظاهر خوانده می‌شود.)

3. شیطان نشان دهنده عقل پاك به جای خودفریبی متظاهرانه است.

4. شیطان نشانه عشق به افرادی است كه لیاقتش را دارند، نه هدر دادن آن برای افراد نمك نشناس. (درست برعكس مسیحیت و سایر ادیان كه عشق به انسان‌ها را به انسان‌ آموزش می‌دهد.)

5. شیطان به ما انتقام جویی را به جای برگرداندن طرف دیگر صورت نشان می‌دهد. (درست برخلاف كلام حضرت عیسی(ع) كه پاسخ سیلی را برگرداندن طرف دیگر صورت می‌داند. در اسلام نیز هر چند در برابر ظلم سكوت نمی‌كند اما پاسخ یك سیلی را فقط یك سیلی می‌داند و بس!)

6. شیطان به ما مسئولیت در برابر مسئول را به جای مسئولیت در برابر موجودات ترسناك خیالی می‌آموزد. (یك شیطان‌پرست خود را فقط در برابر كسی مسئول می‌داند كه در برابرش مسئولیت دارد نه سایر افرادی كه ممكن است درگیر عملی شوند كه او انجام می‌دهد، اما افراد مومن به ادیان به خاطر قیامت و معاد، تن به انسانیت داده‌اند.)

7. شیطان می‌گوید كه انسان حیوان دیگری است، گاه برتر و اكثر مواقع به دلیل “روح خدایی و پیشرفت ذهنی‌اش كه از او بدطینت‌ترین حیوان را ساخته است” پست تر است. (دقت كنید كه روح خدایی كه به اعتقاد ادیان، منشاء و دلیل بزرگی و خوبی انسان‌هاست در این نظریه دلیل بدطینت‌ترین بودن اوست.)

8. شیطان آنچه را كه گناه می‌نامند، عواملی برای ارضای نیازهای فیزیكی، حسی و روانی می‌داند. (یعنی گناهان را برای ارضاء نیازهای انسانی لازم می‌داند.)

9. شیطان بهترین دوست كلیساست زیرا در تمام این سال‌ها وجود شیطان باعث ماندگاری كلیسا شده است.

انجیل شیطانی

انجیل شیطانی كتابی است كه شیطان پرستان از آن برای عبادت و دعاهای خود و همچنین در مراسم خود استفاده می‌كنند. این كتاب شامل كلمات عبری و یونانی و انگلیسی است كه معنی دقیق برخی از كلمات آن هنوز كشف نشده است؛ اما چیزی كه می‌توان فهمید اسامی شیطان و دعوت از او برای قدرت دادن به شیطان‌پرستان است. بسیاری از دعاهای این كتاب بر عكس دعاهای انجیل مسیحیت است. همچنین بسیاری از شعائر آن برای قدر نهادن به عظمت و قدرت شیطان به عنوان قدرت مطلق است.

شیطان به ما انتقام جویی را آموزش می دهد!

كلیسای شیطان و معبد سِتْ

كلیسای شیطان یك سازمان فلسفی برای معتقدین به مبادی فلسفی شیطان‌پرستی برای پرستش شیطان است. مناسك این پرستش را آنتوان لاوی در انجیل شیطان نوشته است. این كلیسا در سانفرانسیسكو تأسیس شد. از دیگر پرستشگاه‌های شیطان پرستان معبد ست (Temple of Set) است. معبد سِت یكی از مخوف‌ترین، مشهورترین و مخفی‌ترین سازمان‌های شیطان‌پرستی است. معبد سِت اولین جامعه مخفی است كه ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپ» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است. سِت (Set) نام یكی از خدایان مصر باستان است.

معبد ست در سال توسط مایكل آكینو (Michael Aquino) در سانفرانسیسكو بنیان گذاری شد. او و گروهی دیگر از كشیشان كلیسای‌شیطان به خاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی، همچنین به خاطر فساد موجود در كلیسای شیطان، از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشكیل دادند. در همان سال، معبد سِت به عنوان یك كلیسای بی فایده در كالیفرنیا به ثبت رسید.

 

كشیش شیطان پرستی

همان‌گونه كه تمامی مكتب‌ها مبلّغ‌هایی داشته‌اند، شیطان‌پرستی هم افرادی را جهت تبلیغ در اختیار دارد. به این افراد كشیش لقب می‌دهند. این كشیش‌ها لباس‌های خاصی دارند. بدین گونه كه شنل و كلاه بزرگ مخصوصی به رنگ سیاه بر تن می‌كنند، عصا و یا چوب دستی كه بر روی آن عبارات عبری مخصوصی حك شده و سر آن پنتاگرام دیده می‌شود در دست می‌گیرند و كفش نوك تیزی نیز می‌پوشند. این گونه لباس مخصوص كشیش است و افراد دیگر گروه حق پوشیدن چنین لباسی را ندارند. كشیش در تمامی مراسم دیدار با شیطان حضور دارد و دعاهای مخصوص به زبان عبری را او خوانده و افراد دیگر تكرار می‌كنند.

افراد كشیش هم به تبلیغ مكتب خود می‌پردازند، هم افراد علاقه‌مند را به مكتب وارد كرده و به گروه معرفی می‌كنند و هم دستور نابودی افراد خطاكار را می‌دهند. 3 وظیفه اصلی كشیش كلیسای شیطان به شرح زیر است:

1- كشیش وظیفه تبلیغ دین خود را دارد. بدین گونه كه او افرادی را از جوامع مذهبی مختلف ( بیشتر جامعه مسیحیت) انتخاب می‌كند كه از دین خود ناراضی باشند و با تبلیغ شیطان‌پرستی به عنوان دین برتر آنها را به این مكتب می‌خواند.

2 – كشیش وظیفه وارد كردن افراد به گروه را دارد. بدین گونه كه كشیش مراسم را برای فرد تازه وارد توضیح داده و در كارها به او كمك می‌كند. همچون برخی قبایل آفریقایی نوشیدن جام خون یك حیوان و خواندن دعاهای مخصوص از كارهایی است كه فرد تازه وارد باید انجام دهد.

در گروه‌های آمریكایی فرد تازه وارد تعمید داده می‌شود. البته این تعمید با غسل تعمید مسیحیت كاملاً متفاوت است. در این تعمید دعاهای خاصی خوانده شده و زنگ كوچكی كه در دست كشیش است شش بار در جهت جنوب، شش بار در جهت شرق و شش بار در جهت شمال در زمان‌های خاصی به صدا در می‌آید. كشیدن پنتاگرام بر روی تكه چوب با خنجری نوك تیز توسط فرد تازه وارد انجام می‌شود. وقتی فرد تازه وارد مشغول كشیدن پنتاگرام است، كشیش به همراه آتشدانی سیاه رنگ به دور او چرخیده و او را با دعای مخصوص تعمید می‌دهد.

همچون برخی از قبایل آفریقایی، نوشیدن جام خون یك حیوان و خواندن دعاهای مخصوص از كارهایی است كه فرد تازه وارد باید انجام دهد

معنای این دعا چنین است:

«به نام شیطان بزرگ و افتخار او. انرژی عظیمی كه این امكان را به شما می‌دهد كه روح خود را ارتقا بخشید و كمبودهایش را با قدرت جایگزین كنید. اوست كه هم اكنون در درون شما رخنه می‌كند. خالصانه به نیروی روح خود و روح تاریكی ایمان داشته باشید. آنچه باقی می‌ماند، آرامش و دوری از افكار بیهوده است.»

چنین آمده است كه اگر فرد با تمامی دل و جان خود، مشغول كشیدن پنتاگرام شود و به دعا گوش دهد هرگز از شیطان‌پرستی دست بر نخواهد داشت.

3 – كشیش وظیفه دارد با افراد خاطی مبارزه و آنها را نابود سازد. در شیطان‌پرستی توبه مفهومی ندارد و فرد خاطی باید مجازات شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام