موي افراد از نظر ظاهر شايد با يكديگر برابر و شبيه باشد، اما در باطن و از نظر جنس با يكديگر فرق دارد. افرادي كه موهاي چرب دارند بايد به نكات بسيار زيادي توجه كنند.

ريشه چرب بودن موها

دلايل بسيار زيادي براي موهاي چرب وجود دارد و پزشكان نيز دلايل متفاوتي را نام مي برند، يكي از از اين دلايل مي تواند خوردن غذاهاي چرب باشد يا زدن دست هاي چرب به موي سر. اما اينها دلايل علمي براي اين موضوع نيستند.
بسياري از پزشكان بر اين باورند كه عوامل وراثتي در داشتن موهاي چرب بسيار دخيل است و اگر يكي از والدين داراي اين مشكل باشد با احتمال بالا فرزندان نيز دچار اين مشكل مي شوند.
پوست انسان چربي هاي خاص خودش را توليد مي كند و اين چربي ها از طريق منفذهاي روي پوست به سطح بدن مي آيند. اگر اين چربي ها به ميزان زيادي توليد شوند باعث چرب شدن موها مي شوند.

نكات مهم

افرادي كه موهاي صاف دارند به ميزان بيشتري چرب بودن موهايشان پيدا است و اين افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اين چرب بودن موها مي تواند باعث آسيب نيز بشود. بهتر است هر روز موهاي خود را بشويند.
شايد يك بار شستن در طول روز براي موهاي كافي نباشد پس اگر لازم است چندين بار در طول روز اين كار را انجام دهيد. همچنين در شست و شوها از شامپو استفاده كنيد. متخصصان مي گويند كه استفاده نكردن از نرم كننده ها نيز مي تواند براي بهبودبخشيدن به موها مفيد باشند.يكي ديگر از نكاتي كه لازم است رعايت كنيد استفاده از شانه ها و برس هاي نرم است. هميشه سعي كنيد تا خيلي آرام موهاي خودتان را شانه كنيد. اين كار باعث مي شود تا روغن از روي پوست سر شما به همه جاي موها نرسد.
همچنين لازم است در رژيم غذايي تان تجديدنظر كنيد. بسياري از پزشكان براين اعتقادند كه رژيم غذايي حاوي امگا-3 مي تواند براي موها عالي باشد و آنها را از حالت چرب بودنشان خارج كند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام