مهر - شما یادتون نمیاد! روزهای دور، خط‌کش‌هایی بود که دور مچ دست‌هامون می‌بستیم! شاید اپل این ساعت رو از همان خط‌کش‌ها الهام گرفته باشد!

یک درخواست ثبت اختراع توسط شرکت اپل شایعاتی که درباره تولید ساعت این شرکت بزرگ فناوری وجود داشت را تقویت کرد و مشخص شده که این ساعت از یک صفحه لمسی قابل انعطاف روی مچ دست کاربر برخوردار است.

این طراحی نوآورانه که برای نخستین بار جزئیات آن منتشر می‌شود از فناوری‌هایی استفاه کرده که روزی می‌تواند در رایانه قابل پوشیدن اپل به کار رود.

چندی پیش در سایت‌های اینترنتی شایعاتی درباره ساعت اپل و ظاهر آن منتشر شد اما ظاهرا شایعات منتشر شده ارتباطی به اصل ماجرا ندارد.

این طرح در درخواست ثبت اختراع اپل یک دستگاه پوشیدنی را نشان می‌دهد که دارای یک صفحه لمسی است و روی مچ کاربر قرار می گیرد

این ساعت از همان فناوری استفاده می‌کند که در خط کش‌های مچی دانش آموزان دوران دبستان استفاده شده است.

این درخواست یک دستگاه قابل پوشیدن روی مچ دست را توصیف می کند که دارای یک حالت مسطح و یک حالت خمیده و یک صفحه نمایش قابل انعطاف است که روی نخستین لایه قابل انعطاف آن قرار گرفته است.

این دستگاه مچی به مچ دست کاربر بسته می‌شود و این عمل بستن از همان فناوری الهام گرفته که در خطکشه‌های مچی کودکان استفاده شده است، یعنی همان خط کش‌هایی که با ضربه روی مچ به دور آن حلقه می‌شود.

این طرح غیر منتظره برای نخستین بار مشخص شده و نشان می‌دهد که حتی بدون اینکه استیو جابز در نقطه اوج این شرکت، اپل بازهم توانایی ایجاد شگفتی برای کاربران خود را دارد

خط کش‌های مچی که طی دهه‌های ۹۰ و حتی ۸۰ میان نوجوانان محبوب بود خطکش‌ها و یا دست‌بندهایی بود که از آهن قابل انعطاف ساخته می‌شود و با یک ضربه به سرعت به شکل حلقه‌ای ظاهر می شد.

این دستگاه ممکن است از این توانایی برخوردار باشد که بتواند اطلاعات منتقل شده از یک دستگاه الکترونیک قابل حمل که به احتمال زیاد این دستگاه آی فن است را در صفحه خود با استفاده از ارتباطات وایرلس نمایش دهد.

یکی از نوآوری‌های جالب که در این درخواست توصیف شده شیوه شارژ شدن این دستگاه است که در میان گزینه‌های مختلف استفاده از انرژی خورشید مورد اشاره قرار گرفته است.

اپل کوچکترین اظهار نظری درباره شایعات کنونی ارائه نکرده است اما برخی از طراحان تصوری که از این ساعت هوشمند در ذهن دارند را ارائه کرده‌اند.

براساس برخی گزارش‌های منتشر شده، اپل یک تیم ۱۰۰ نفره از طراحان را در اختیار دارد که روی این دستگاه شبیه ساعت کار می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد
کامنتو فارسی تنظیم خلیلان رسانه