آیفون 5 - كمپاني اپل با پرده‌برداري از روي آخرين طرح خود يعني آيفون 5 تمامي كاربران موبايل را به‌وجد آورده، چرا كه اين موبايل فوق پيشرفته داراي يكسري قابليت‌هاي جديد و متفاوت‌تري در مقايسه با ديگر گوشي‌هاي موجود در بازار است. در اينجا به بررسي تفاوت‌هاي اين گوشي با گوشي‌هاي پيشين مي‌پردازيم و اين مقاله مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد از اين قابليت‌هاي جديد سر در آوريد!



طراحي جديد يكي از اولين تفاوت‌هايي است كه اين گوشي با گوشي‌هاي ديگر دارد، همان‌طور كه تا به حال ديده‌ايد آيفون‌هايي چون 3GS و 4S چندان تفاوتي با نسل‌هاي پيشين خود نداشته‌اند و از لحاظ شكل ظاهري مشابه همان گوشي‌ها طراحي شده‌اند. به همين خاطر بيشتر كاربران انتظار داشتند كمپاني اپل در تلاش باشد تا شكل ظاهري آيفون 5 را به طور كامل تغيير داده و محصول بسيار جديد و متنوع‌تري را به بازار عرضه كند، تا به حال هم هر نمونه‌اي كه از اين موبايل جديد ديده شد كمي بلند‌تر و باريك‌تر از آيفون‌هاي پيشين بوده. علاوه بر اين جنس پشت آيفون 5 از نوع آلومينيوم و پلاستيك ساخته شده كه كمپاني تلاش كرده رنگ اين حاشيه پلاستيكي با رنگ روي صفحه گوشي هم رنگ شود. به طور حتم مي‌توان پيش‌بيني كرد اين محصول نيز همانند ديگر محصولات آيفون عده‌اي طرفدار و عده‌اي مخالف خواهد داشت.

دومين تفاوت اين موبايل با آيفون‌هاي قديمي‌تر اندازه بزرگ‌تر صفحه نمايش آن است، البته اگر از ابتداي توليد گوشي‌هاي آيفون تا به حال بررسي كنيم، هر گوشي جديد توليد شده توسط كمپاني داراي صفحه نمايش بزرگ‌تري در مقايسه با محصول قبلي خود بوده. به همين منظور با بلندتر شدن سايز صفحه نمايش، مقدار رزولوشن صفحه نمايش نيز تغيير كرده و با كيفيت‌تر شده. بنابر اين برنامه‌هايي كه براي آيفون‌هاي پيشين نوشته شده‌اند لازم است براي اين گوشي جديد دوباره نوشته شوند، تا بتوانند به درستي در صفحه نمايش بزرگ‌تر نمايش داده شوند. در كل مي‌توان گفت صفحه نمايش آيفون 5 بزرگ‌تر و پهن‌تر از صفحه نمايش گوشي‌هاي پيشين ساخته شده است.

يكي ديگر از عمده تفاوت‌هاي اين گوشي با گوشي‌هاي ديگر پردازشگر A6 آن است، هر چند كمپاني اپل به طور مستقيم اطلاعاتي در زمينه پردازشگر آيفون 5 ارائه نداده. تنها اطلاعاتي كه در اين زمينه در دسترس قرار گرفته عكسي از پردازشگر سيليكون اين گوشي است، كه بر اساس اين عكس مي‌توان گفت اين پردازشگر از نوع پردازشگر‌هاي A6 طراحي شده. به هر صورت خيلي از كاربران تا چند هفته گذشته پيش بيني مي‌كردند كه پردازشگر آيفون 5 همانند آي پد و از نوع A5x خواهد بود، در حالي كه با نمايش اين عكس تمامي تصورات به كلي تغيير كرد.

تمام گجت‌هاي توليد شده توسط كمپاني اپل داراي پورت 30 تايي جهت شارژ شدن هستند، اين را مي‌توان در آيفون‌ها و آي‌پد‌ها مشاهده كرد، البته اين پورت‌ها براي جا به جايي اطلاعات به اين گجت‌ها نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرند. تا به حال خيلي از منتقدان اپل را براي تغيير ندادن چنين پورتي از زمان توليد اولين گوشي تا به حال مورد انتقاد قرار دادند، به همين منظور كمپاني اپل در صدد برآمد تا در گوشي جديد آيفون مدل اين پورت را تغيير دهد. به منظور ايجاد اين تغيير گوشي‌هاي آيفون 5 داراي پورت 9 تايي هستند، با وجود اين شما نمي‌توانيد كابل‌هاي متداول مورد استفاده microUSB را به اين گوشي‌ها متصل كرده و كار جا به جايي اطلاعات را انجام دهيد، چرا كه چنين كابل‌هايي با پورت آيفون 5 هم خواني ندارند.

موبايل, آيفون 5, گوشي موبایل

حتماً تا به حال با نام LTE برخورد داشته‌ايد، يا اگر هم نداشته‌ايد بد نيست بدانيد LTE نوعي استاندارد است كه كار با موبايل را براي ما آسان‌تر كرده. با كمك اين استاندارد شما اطلاعات را از روي اينترنت دانلود يا روي اينترنت آپلود مي‌كنيد، هر چند سرعت اين نقل و انتقال به قدري سريع است كه باور آن دشوار است. كمپاني اپل در سال گذشته در تلاش بود از چنين استانداردي در گوشي‌هاي خود استفاده نكند، ولي با تغيير نظر اين كمپاني گوشي‌هاي جديد اپل 5 داراي استاندارد‌هاي LTE به منظور جابه‌جا‌كردن اطلاعات است. اين را هم بايد اضافه كرد كه اين استاندارد بيشتر براي شبكه‌هايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه با استاندارد LTE و با سرعت 4G كار مي‌كنند.

يكي ديگر از مطرح‌ترين تكنولوژي‌هايي كه در حال حاضر در بسياري از نقاط دنيا مورد بحث و بررسي قرار دارد، تكنولوژي NFC است، به همين منظور اپل در گوشي‌هاي آيفون 5 چيپ مورد نياز براي استفاده از تكنولوژي NFC را قرار داده. در حقيقت تكنولوژي NFC به منظور ارسال و دريافت مطالب از طريق امواج راديويي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، به طور مثال شما مي‌توانيد با قرار دادن اطلاعات كارت پولتان درون گوشي، در هر مكاني كه نياز بود پول پرداخت كنيد، با روشن‌كردن NFC گوشي‌تان كار نقل و انتقال را به سادگي انجام مي‌دهد. هر چند استفاده از اين تكنولوژي آنچنان كه بايد باب نشده، ولي پيش‌بيني مي‌شود در آينده‌اي نزديك اكثر مكان‌ها به اين تكنولوژي مجهز شوند و با كمك آن انجام كارها آسان‌تر شود.

يكي ديگر از تغييرات گوشي‌هاي جديد در مقايسه با مدل‌هاي قديمي‌تر به همراه داشتن دوربين‌هاي بهتر است، البته بايد اين را هم اضافه كنم كه دوربين اصلي گوشي كه در قسمت پشت آن قرار دارد داراي تفاوت چنداني با گوشي‌هاي 4S نيست. ولي دوربين قرار داده شده در قسمت جلوي اين موبايل بسيار پيشرفته‌تر و بهتر از دوربين‌هاي قديمي‌تر ساخته شده. چرا كه تا به حال از دوربين‌هاي معمولي از نوع VGA در گوشي‌هاي اپل استفاده مي‌شده، ولي اين دوربين‌ها جاي خود را به دوربين‌هاي 720P كه قابليت ذخيره سازي ويدئو‌ها از نوع HD را هم دارند، داده‌اند.

نوبتي هم باشد نوبت به سيمكارت مورد استفاده در اين گوشي‌ها مي‌رسد، در آيفون جديد از استاندارد به روز‌تر Nano براي سيمكارت استفاده شده. هر چند كمتر گوشي‌اي در حال حاضر از چنين تكنولوژي براي سيمكارت‌اش استفاده كرده، به همين منظور اپل براي پيشي گرفتن در صحنه رقابت از ديگر رقباي خود آيفون 5 را به چنين تكنولوژي مجهز كرده. اين را هم بايد اضافه كرد كه تكنولوژي سيمكارت‌هاي Nano اندازه سيمكارت را بسيار كوچك‌تر از تكنولوژي سيمكارت‌هاي Micro كرده، ولي بيشتر گوشي‌ها و سيمكارت‌ها به اين تكنولوژي قديمي‌تر سازگار‌تر هستند و براحتي با آنها كار مي‌كنند. يكي از كوچك‌ترين مزيت‌هاي اين تغيير بيشتر شدن فضاي داخل گوشي جهت استفاده براي مصارف ديگر است، به طور مثال كمپاني سازنده مي‌تواند پورت‌هاي جانبي بيشتري براي گوشي‌اش طراحي كند.

از ديگر تغييرات اين گوشي فوق مدرن با گوشي‌هاي ديگر بزرگ‌تر شدن اندازه باتري آن را مي‌توان گفت، به خاطر همين بزرگ شدن ظرفيت اين باتري به 1440mAH تغيير يافته، در حالي كه ظرفيت باتري‌هاي 4S تنها 1430mAH طراحي شده. اين يعني گوشي آيفون 5 براي مدت يك روز كامل مي‌تواند براي شما كار كند، بدون اين‌كه نياز باشد آن را دوباره شارژ كنيد.

و در نهايت جديد‌ترين سيستم‌عامل iOS 6 كه داراي برنامه‌هاي هوشمند‌تري از جمله Siri، Facebook integration، برنامه نقشه‌يابي جديد‌تر و Face Time هستند. اين سيستم‌عامل فوق‌پيشرفته‌ترين سيستم‌عاملي است كه اپل تا به حال طراحي كرده است.
منبع: Phonearena.com

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام