شهادت دادن به ولایت امیر المؤمنین علی علیه السلام «أشهد أن علیا ولی الله» پس از شهادت دادن به یکتایی خدا «أشهد أن لا إله إلا الله» و شهادت به رسالت رسول خدا صلی الله علیه و آله «أشهد أن محمد رسول الله» را «شهادت ثالثه» می‌نامند.

حضرت آیت الله شیخ «خلیل مبشر کاشانی» از مراجع قم، قائل به وجوب شهادت ثالثه در اذان و اقامه است.



این فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رساله توضیح المسائل خود، مساله 777- صفحه 168 آورده اند: «أشهد أن علیا ولی الله» جزو اذان و اقامه می باشد، و واجب است بعد از «أشهد أن محمدا رسول الله» گفته شود.

ایشان در ادامه مساله 777 در بخش ترجمه اذان و اقامه، صفحه 169 افزوده است: «أشهد أن أمیرالمؤمنین ولی الله» یعنی شهادت می دهم که حضرت علی علیه السلام امیرالمومنین و ولی خدا برهمه خلق است.

ذکر این نکته لازم است؛ شهادت دادن به ولایت امیر المؤمنین علی علیه السلام «أشهد أن علیا ولی الله» پس از شهادت دادن به یکتایی خدا «أشهد أن لا إله إلا الله» و شهادت به رسالت رسول خدا صلی الله علیه و آله «أشهد أن محمد رسول الله» را «شهادت ثالثه» می‌نامند.

گفتنی است مجری شبکه استانی قم چند روز پیش در برنامه ای زنده، «أشهد أن علیا ولی الله» را بدعتی خوانده بودند که توسط شیعیان نهاده شده است. این اظهارات وی با واکنش و اعتراض شدید مراجع و علمای شیعه مواجه شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام