پاسخ اول
گرچه اسلام در عصر رسول اكرم (ص) بر تمام عالم گسترش پيدا نكرد، ولي؛ اولاً: خبر اسلام ودعوت آن به گوش غالب بلاد اسلامي رسيد وشخص رسول اكرم (ص) مردم عالم را به اسلام دعوت نمود.
ثانياً: خود قرآن وشخص پيامبر اكرم (ص) خبر از تحقق اسلام در سطح گسترده ودر تمام روي زمين داده است، نه اينكه مسلمانان بعد از يأس از فراگيري اسلام به اين عقيده روي آورده باشند.
دكتر عبدالجبار شراره مي‏گويد: "آنچه جاي تعجب است اينكه برخي از مدعيان علم ومعرفت از قديم الايام ودر اين زمان درصدد ايجاد تشكيك در جامعه اسلامي برآمده وموجبات تشويش افكار جامعه را فراهم كرده‏اند، واين تنها به جهت قصور فهم آنان از درك اسرار اين عقيده (مهدويت) ومقاصد عالي آن است، ويا اينكه اسباب واغراض ديگري دارند كه ما از آن آگاهي نداريم. از جمله اين افراد، مستشرقين وشاگردان آنانند از قبيل: "جولد زيهر"، "فلهاوزن"، "فان فلوتن"، "مك‏دونالد"، "برنارد لويس"، "مونتگري"، "وات وماسينيون" وديگران از كساني كه از افكار مستشرقين پيروي كرده‏اند، با وجود آنكه ادعاي مسلمان بودن دارند. وخوشبختانه هيچ گونه دليل بر مدعاي خود ندارند، بلكه دليل بر خلاف مدعاي آنان دلالت دارد. ونيز برهان آشكار وقطعي بر صحت عقيده مهدويت قائم است، زيرا به طور متواتر ثابت شده كه در آخرالزمان، مهدي (ع) ظهور خواهد كرد، همان گونه كه جماعتي از اهل سنّت از قبيل برزنجي وشوكاني وديگران بر تواتر آن تأكيد دارند...".
{پاورقي . بحث حول المهدي، ص 17ù16. پاورقي}

پاسخ دوم
عقيده به مهدويت از عقايدي است كه مسلمانان با اختلافات مذهبي كه دارند بر آن اتفاق دارند، وهرگز به مذهب خاصي اختصاص ندارد، زيرا جميع شيعه اماميه، زيديه، مالكي‏ها، حنفي‏ها، شافعي‏ها، حنبلي‏ها ووهابيان بر اين مسأله اتفاق نظر دارند كه شخصي از عترت پيامبر اكرم (ص) قيام كرده وزمين را پر از عدل وداد خواهد كرد، آن گونه كه پر از ظلم وجور شده باشد.
جماعتي از علماي اهل سنّت تصريح كرده‏اند كه اين عقيده مورد اتفاق مسلمين است وحتي برخي از فقهاي اهل سنّت به وجوب قتل منكر آن فتوا داده‏اند.
احمد امين مصري با آنكه منكر اصل مهدويت است، ولي اين عقيده را از عقايد مسلّم اهل سنّت مي‏شمارد كه به آن ايمان دارند.
{پاورقي . المهدي و المهدوية، ص 110. پاورقي}

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام