كسی كه شیفته واقعی امام زمان(ع) است در دعا برای ظهور مولایش اسیر الفاظ و گرفتار عبارت پردازی نیست، بلكه از عمق جان دعا می كند و با تمام وجود گمشده اش را می طلبد.



۱ـ دعا برای شناخت امام زمان(ع)
معرفت و شناخت امام زمان، امری حتمی و ضروری است، چرا كه طبق حدیث نبوی مرگ كسی كه نسبت به امام زمانش آگاهی ندارد، مرگ جاهلیت است. بنابراین یكی از وظایف یك مسلمان این است كه امام زمانش را بشناسد و در این راه از هیچ كوششی دریغ نورزد. از جمله كوشش‌ها دعا برای شناخت امام از حضرت حق تعالی است كه از خدا استعانت بجوید و بخواهد كه معرفت امام را برای او میسر و مقدور نماید.

۲ـ دعا برای سلامتی امام زمان(ع)
یكی از وظایف دوستان امام این است كه برای سلامت و صیانت حضرت از خطرات و بلایایی كه جان امام را تهدید می كند، با هر زبانی كه بدان مسلط‌اند، دعا كن‌اند و بهتر آن است كه دعاهای مأثور را بخوان‌اند (مانند: دعای اللهم كن لولیك...) و ادعیه دیگر كه در مفاتیح الجنان آمده است.

۳ـ دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان(ع)
یكی از وظایف مسلم شیعیان در زمان غیبت امام زمان، دعا برای قرب ظهور و درخواست تعجیل در قیام آن حضرت است. شیعه راستین و دلباخته امام زمان كسی است كه در هر صبح و شام و با هر نماز و نیاز دست حاجت به پیشگاه خدای دراز كرده و از او ظهور مولایش را بطلبد.

عاشق دلباخته صبح و شام نمی‌شناسد و در تمام ساعات منتظر ظهور یار و مشتاق دیدار جمال محبوب است. امام صادق(ع) فرمودند:

فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً
باید در هر صبح و شام در انتظار ظهور صاحب خود باشی.


 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام