ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


روز عاشورايي بود و موج سوگواران از هر سو به سوي كربلا در حركت بود.
علامه بحرالعلوم (رحمت الله عليه) نيز به همراه گروهي از طلاب به استقبال عزاداران حركت كردند به محله ي (طُوَيرِج) رسيدند ، كه دسته ي سينه زني و سبك سوگواريشان مشهور بود.
هنگامي كه علامه و همراهانش به آنان رسيدند،ناگهان علامه بحرالعلوم (رحمت الله عليه) با آن كهولت سن و موقعيت اجتماعي و علمي،لباس خويش را به كناري نهاده و در صف سينه زنان،با شوري وصف ناپذير به سينه زدن پرداختند.
پس از پايان سوگواري ، يكي از خواص از ايشان پرسيد:
چه رويدادي پيش آمد كه شما چنان دچار احساسات پاك و خالصانه شديد كه آن گونه سر از پا نشناخته،لباس از تن درآورديد و به سينه زنان پيوستيد؟
علامه بحرالعلوم (رحمت الله عليه) در جواب فرمودند:
حقيقت آن است كه با رسيدن به دسته ي سوگواران،ناگاه چشمم به محبوب دل ها، امام عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) افتاد و ديدم ايشان،با سر و پاي برهنه در ميان انبوه سينه زنان،در سوگ پدر والاي خود امام حسين (عليه السلام) با چشماني اشك بار به سر و سينه مي زنند،به همين جهت آن منظره مرا به حال انداخت كه قرارم از كف رفت و در برابر كعبه مقصود و قبله موعود به سوگواري پرداختم.

(عاشورا و انتظار،مسعود پور سيد آقايي،صفحه هاي 27 و 28 به نقل از ديدار يار،ج2 ، ص200 )

 


نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام