امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کلیساهای غرب، چوب دامن زدن به حرف‌های غیر علمی‌ را خوردند و امروز به مرحله‌ای از انحطاط رسیده‌اند که می‌گویند، کشور را علم اداره می‌کند و ما موظف به پرداختن به امور دینی مردم می‌باشیم.

 

آیت الله حایری شیرازی طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق‌(ع) کرج، با اشاره به مطلب فوق گفت: علم باید در خدمت دین باشد زیرا اگر علم در سایه دین نباشد، چنین علمی جز ضرر و تباهی نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

 

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: علم تنها در سایه دین، نافع خواهد بود چرا که در غیر این صورت چیزی جز تباهی به بار نخواهد آمد

.

 

وی با اشاره به اهمیت دین در عصر حاضر ابراز داشت: عصر حاضر، مصادف با عصر آشنایی با قرآن، دین، تجلی علوم انسانی، بازگشت به دین و تسلیم علم در برابر دین می‌باشد.

 

عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که علم باید در خدمت انسان و ضامن صلح و امنیت بشریت باشد، افزود: متاسفانه امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که از علم در راستای ایجاد نا امنی و منافع گروهی استفاده می‌کنند.

 

این استاد حوزه در ادامه به وجود زرادخانه‌های هسته‌ای و تسلیحات نظامی دولت های غربی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم اوضاع انسان معاصر را در قالب یک تصویر نشان دهیم، می‌بایست دو انسان را به تصویر کشید که هر دوی آنها با یک دست اسلحه را بر روی شقیقه دیگری نهاده و با دستی دیگر به امور زندگی خود می‌پردازند.

 

عضو خبرگان رهبری همچنین در خصوص وظایف طلاب در عصر غیبت امام معصوم (ع) خاطر نشان کرد:  مشی و شیوه رفتاری طلبه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم را همچون کهربا و مغناطیسم به سوی امام زمان‌(عج) جذب نمایند.

 

آیت الله حایری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موثر روحانیون در عرصه ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز طلاب و روحانیون متولی توسعه و ترویج ارزش‌های اخلاقی و فرهنگ غنی اسلامی در جامعه هستند.

 

وی طلاب را به جدیت در امر تحصیل توصیه کرد و افزود: طلاب مساله درس و تحصیل را جدی بگیرند و آگاه باشند که جایگاه آنان در عصر حاضر، تثبیت شده است، زیرا وجود شما در جامعه به شدت ضروری است لذا باید بدانید همه اقشار جامعه دینی از استاد دانشگاه گرفته تا مردم عادی به وجود موثر شما نیازمندند.

 

این استاد اخلاق حوزه در ادامه طلاب را از بیان سخنان غیر علمی و غیر مستند برحذر داشت و گفت: کلیساهای غرب، چوب دامن زدن به حرف‌های غیر علمی‌ را خوردند و امروز به مرحله‌ای از انحطاط رسیده‌اند که می‌گویند، کشور را علم اداره می‌کند و ما موظف به پرداختن به امور دینی مردم می‌باشیم.

 

منبع : حوزه نیوز


برچسب مطلب»

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام