امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 


متن پاسخ: حجاب دو فلسفه اساسي دارد كه با يكديگر ارتباط تام دارند:
1) مصونيت زن در برابر طمع‏ورزي‏هاي هوس‏بازان.
2) پيشگيري از تحريكات شهواني خارج از ضوابط و هنجارهاي الهي و تأمين سلامت و بهداشت معنويجامعه.
حجاب با چنين نقش و كاركرد مهم و اساسي پيامي قاطع و كوبنده با خود دارد، و آن اين است كه در برابر همه مرداناجنبي نوعي هشدار و اعلام «دور باش!» مي‏دهد، اكنون بايد ديد چه عواملي در رساندن اين پيام و اثرگذاري آن مؤثراست:
1) حدود و ميزان پوشش: بدون شك هر اندازه بدن زن پوشيده‏تر باشد نقش نيرومندتري در دورسازي ديگراننظاره‏گر اين مي‏كند. اگر نگاه‏هاي آلوده را همچنان كه در روايات آمده است تيرهاي زهرآلود شيطان بدانيم، پوشش زنهمانند قوسي است كه تير از آن كمانه مي‏كند و منحرف مي‏شود و از اصابت و نفوذ در هدف باز مي‏ماند. بر عكس هراندازه بدن زن برهنه‏تر باشد تيرهاي شيطاني را بيشتر متوجه خود ساخته و از آن آسيب خواهد ديد. و از همين روستكه چادر را حجاب برتر شناخته‏اند، زيرا با وجود شرايط ديگر بيشترين پوشش و مطمئن‏ترين مصونيت را فراچنگمي‏آورد. بنابراين حجاب منحصر به چادر نيست و مانتوي كامل نيز مي‏تواند حجاب زن را تأمين كند، ليكن چادرحجاب برتر است.
2) كيفيت پوشش: ميزان ضخامت و حتي كيفيت دوخت لباس خود بخش مهمي از حجاب را تشكيل مي‏دهدبدون شك لباس‏هاي نازك و تنگ و بدن‏نما فرودگاه پيكان مسموم شيطان و موجب خيره شدن چشم‏هاي هرزه و آلودهو به فساد كشاننده جامعه است. در مقابل لباس‏هاي غيربدن‏نما، ديده‏ها را از خود دور مي‏سازد، و سلامت معنوينفوس را تأمين مي‏كند.
3) رنگ‏ها: ترديدي نيست كه برخي از رنگ‏ها ديده‏ها را خيره مي‏سازد، و پاره‏اي ديگر نگاه‏ها را از خودمي‏راند و دور مي‏سازد.
در عين حال علماي دين نسبت به خصوص رنگ‏ها تأكيد چنداني نكرده ولي بر اين مسأله پاي مي‏فشارند كه لباسنبايد موجب جلب توجه و عواقب سوء ناشي از آن باشد. ازاين‏رو است كه در طول تاريخ زنان مسلمان به ميل خودلباس مشكي را براي حجاب برگزيدند و اين سنت حسنه مورد تقرير و پذيرش پيامبر(ص) و امامان(ع) قرار گرفت، زيراآنان به اين وسيله احساس امنيت و مصونيت بيشتري مي‏كردند، (ر.ك: حجاب در اديان الهي، محمدي آشناني).
خواهر ارجمند! تبليغاتي كه نسبت به چادر مشكي مدتي است توسط بعضي روزنامه‏ها دنبال مي‏شود هيچ‏كداممبناي علمي ندارد، اكثرا مصاحبه‏هاي حساب شده‏اي است كه براي اهداف مخصوصي تنظيم مي‏گردد. گاهيمي‏گويند لباس مشكي از نظر اسلام مكوره است، حال آن كه هيچ فقيهي به كراهت چادر و عباي مشكي فتوا ندادهاست، بلكه در خود روايت چادر و كفش مشكي استثناء شده است. گاهي از جهات ديگر وارد شده‏اند كه پوكياستخوان مي‏آورد و آرامش رواني را بر هم مي‏زند. اگر چنين بود خانم‏هايي كه 80 سال از چادر مشكي استفاده كرده‏اندهم بايد از پاي درآمده باشند. هيچ آمار علمي كه گواه بر گفته‏هاي آنان باشد در دسترس نيست.
نكته ديگر آن كه هيچ فكر كرده‏ايد كه چرا و براي احياء آن سرمايه‏گذاري مي‏كنند با چادر كه لباس ايرانيان است اينقدر مخالفت مي‏نمايند؟ به نظر مي‏رسد كه دشمن متوجه شده است تا زنان ايراني از سنگر حجاب خود نگهبانينمايند نمي‏توان آنها را به راحتي فريب داد و براي نابود كردن ايران اسلامي همان راهي را پيش گرفته‏اند كه در اندلسطي گرديد، كثرت فحشاء و منكرات و تشويق مردان و زنان به اختلاط و رفع پوشش و حجاب.
اميد است زنان ايراني خصوصا دانشجويان ارجمند فريب نيرنگ‏هاي دشمن را نخورند و در سنگر دفاع از اسلام وارزش‏هاي اسلامي ثابت قدم بمانند.{J

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام