«محمد بن عبدالهادی شیبانی» عضو هیئت علمی دانشگاه مدینه منوره طی گفت و گویی با روزنامه “الحیاة” مدعی شد که سر مبارک سید و سالار شهیدان، أبا عبدالله الحسین علیه السلام در کنار مادر بزرگوارش، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دفن شده است!

وی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: بنده معتقدم همانطور که در روایات و احادیث آمده، یزید إبن معاویه با فرزندان حسین بن علی خوش رفتاری کرد! و این خوش رفتاری وی نشان می دهد که می توان این نتیجه را گرفت که یزید دستور داده سر او را به مدینه بفرستند تا در کنار مادرش دفن شود!

این عضو هیئت علمی دانشگاه مدینه منوره همچنین مدعی شد: ما در طول تاریخ حتی یک انتقاد آشکار از آل البیت یا صحابه و یا تابعین به یزید إبن معاویه در مورد تعامل وی با سر حسین بن علی نشنیده ایم! اگر ادعای برخی افراد در مورد وجود روایاتی در این زمینه، درست بود، بدون شک ما شاهد اعتراضات گسترده ای علیه وی بودیم اما چنین نشد. اگر این روایات درست بود، إبن زبیر هم به مخالفت با یزید بن معاویه بر می خواست!

«محمد بن عبدالهادی شیبانی» افزود: آنچه که حرف بنده را تأیید می کند، قول «حافظ أبو یعلی همدانی» است که می گوید “سر حسین بن علی نزد مادرش مدفون گردیده است”. علمای علم نسب شناسی مانند «زییر بن بکار» و «محمد بن الحسن المخزومی» نیز این مقوله را تأیید کرده اند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام