وظایف 4 هزار فرشته عزادار امام حسین علیه السلام
اربعة آلاف ملک شعث غبر یبکون الحسین الی یوم القیمامة فلا یاتیه احدً الا استقبلوه، ولا یمرض احد الا عادوه، ولا یموت احد الا شهدوه
امام صادق علیه السلام فرمودند: چهار هزار فرشته که همگی ژولیده و غمگین هستند برای امام حسین(علیه السلام) تا روز قیامت می‌گریند. و کسی به زیارت آن حضرت نمی‌آید مگر آن که این فرشتگان به استقبالش آمده و احدی از مردم بیمار نمی‌شود مگر این که ایشان به عیادتش رفته و کسی از مردم نیست که بمیرد مگر آن که این فرشتگان بالای سرش حاضر می‌شوند.


(کامل الزیارات، ص 271)
امام رضا علیه السلام از برکات اشک بر امام حسین علیه السلام می گوید.
امام رضا (سلام الله علیه) : إن بَكَيتَ عَلَى الحُسَينِ حَتَّى تَصيرَ دُموعُكَ عَلى خَدَّيكَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ كُلَّ ذَنبٍ أذنَبتَهُ
امام رضا علیه السلام فرمود : اگر بر حسين بگريى، چندان كه اشك‏هايت بر گونه‏ات جارى شود، خداوند هر گناهى را كه مرتكب‏شده‏اى، مى‏آمرزد.
اگر کسی به مقام و منزلت امام حسین علیه السلام بیندیشد به نکات سازنده ای پی خواهد برد شأن حضرتش در حدی است که ورای ذهن و باور ماست ، و آن هنگام که بیندیشیم آدمیانی از جنس خود ما با آن فخر عالم بشریت چه کردند و یاد مصایب حضرت که در راه هدایت و نجات من و شما متحمل شدند ،اگر اشک از چشممان جاری شود این اشک نورانیت می آورد،این اشک شوینده است صفا می بخشد و این اشک هاست که گناهان و زشت کرداری های ما را برطرف خواهد کرد و برای حسینی شدنمان زمینه را آماده می کند. التماس دعا
می دانستید گناه باعث فراموشی می شود ؟!
عن امیرالمومنین علیه السلام: انّ العبد لیذنب الذنب فینسی به العلمَ الذی کان قد علمه.
امام علی علیه السلام : انسان گاهی گناهی را انجام می دهد و این باعث می شود که علمی را که قبلاً داشته است فراموش می کند.
این حدیث دلالت می کند که گناه باعث می شود انسان علم خود را فراموش کند. و آیه شریفه "ثمّ کان عاقبه الذین اساؤا السوی ان کذبوا بآیات الله" دلالت می کند که سرانجام گناه آن است که انسان آیات خداوند را می بیند و در عین نشانه بودن آنرا تکذیب می کند یعنی چیزی را که آیه خداوند است آیه خداوند نمی داند. یعنی فهم او تغییر می کند و نشانه را نشانه نمی داند
سفینه البحار، ج 1 ص 31
می خواهی ببینی خسیس هستی یا نه ؟!
اَلبُخلُ أن يَرَى الرَّجُلُ ما أنفَقَهُ تَلَفاً و ما أمسَكَهُ شَرَفاً.
امام حسن (سلام الله علیه) : بخل آن است كه آدمى آنچه را بخشيده است، تلف و آنچه را نگه داشته شرف بپندارد.
گاهی اوقات وقتی ما سر کیسه را اندکی شل می کنیم و از دارایی خود چیزی را می بخشیم ،لحظه ای چند نگذشته که این فکر مثل خوره به جانمان می افتد که ای بابا دیدی چکار کردم؟کاش اینقدر نمی دادم و کمتر می دادم کاش فلان وسیله را نمی بخشیدم شاید بکارم می آمد،امام حسن علیه السلام به ما می گوید که این بخل است و از آن باید بر حذر باشیم ،و بدانیم که ما آنچه را بخشیده ایم برای ابد جاودان و ماندگار کرده ایم و هر آنچه را نگه داشته ایم و بدان ها دل بستیم حقا که نابودشان کردیم.
تحف العقول - ص 225. دانشنامه قرآن وحدیث ج10- ص94 - ح5758
وقتی که آمریزیده به خانه می رویم !
مَن صامَ رَمَضانَ وخَتَمَهُ بِصَدَقَةٍ وغَدا إلَى الْمُصَلّى بِغُسلٍ رَجَعَ مَغفُوراً لَهُ.
پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله): هر كس ماه رمضان را روزه بگيرد و آن را به دادن فطريه ختم كند و با غسل به نماز عيد برود، بخشيده شده باز مى‏گردد.
ماه خدا – ج 1- ص54- ح 39
درهای گشوده آسمان به روی من و تو
إنَّ أبوابَ‏السَّماءِ تُفتَحُ في أوَّلِ‏لَيلَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ ولاتُغلَقُ إلى آخِرِلَيلَةٍ مِنهُ.
پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله) درهاى آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب اين ماه بسته نمى‏شود.
ماه مبارک رمضان ماه بهار دل ها از راه رسیده و خداوند باری تعالی درهای خیر و رحمتش را گشوده است تا همه و همه بهره خود را بر گیرند ،تا چشم به هم بزنم این سی روز هم میگذرد هر چند در رحمت خدا همیشه باز است اما این فرصت فوق العاده را خدا گذاشته تا جاماندگان و ره گم کردنگان و پرت شدگان در درهای تاریک گناه و جهل نیز از نور آن مستفیض شده راهی به رهایی داشته باشند و بتوانند عنایت خداوند متعال را که در این ماه صد چندان است به خود جلب کنند باشد که بهره گیریم. إن شاء الله .
بحارالأنوار - ج 96 - ص 344
یک سپرده گذاری بی نظیر مختص ماه شعبان،فرصت را از دست ندهید.!
حَسَنِ بْنِ زِیَادٍ عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع أَنَّهُ قَالَ مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فِی شَعْبَانَ رَبَّاهَا اللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ لَهُ کَمَا یُرَبِّی أَحَدُکُمْ فَصِیلَهُ حَتَّی یُوَافِیَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ قَدْ صَارَتْ لَهُ مِثْلُ أُحُد
امام صادق (ع) فرمود هر که در شعبان صدقه‏ای دهد خدا آن را بپرورد چنانچه یکی از شماها کره شترش را میپرورد تا روز قیامت آن را چون کوه دریابد.
امالی شیخ صدوق ص628
نگذاريد ماه رجب مفت از دستتان برود ،قدرش را بدانيد!
رَجَبٌ شَهرٌ عَظيمٌ يُضاعِفُ اللَّهُ فيهِ الحَسَناتَ و يَمحُو فيهِ السَّيِّئاتَ
امام كاظم(سلام الله عليه): رجب ماه بزرگى است كه خداوند [پاداش] نيكى‏ها را در آن دو چندان مي دهد و گناهان را پاک مى‏كند.
خداوند متعال در همه احوالات رحمتش بر خشمش پيشي دارد اما در زمان هاي خاصي اين رحمت دو چندان مي باشد که ما بندگان بايد به هوش بوده و نهايت استفاده را ببريم مثل همين ايام مبارکي که در آن قرار داريم ماهي که امام معصوم ما مي فرمايد خداوند نيکي ها را دو چندان ميشمارد و گناهان را پاک مي کند پس بيايد همه با هم بشتابيم به سمت توبه و استغفار و کسب فضايل که سودي دو چندان خواهيم برد.
خير و بركت از نگاه قرآن و حديث - ح 1035
خوشبین باش تا گناه نکنی!
حُسنُ الظَّنِّ يُخَفِّفُ الهَمَّ ويُنجي مِن تَقَلُّدِ الإِثمِ.
امام على(سلام الله علیه): خوش بينى، از اندوه مى‏كاهد و از افتادن در بند گناه مى‏رهاند.
بسیاری ازما نسبت به همه چیز و همه کس بدبین هستیم و فکر می کنیم این بدبینی نیست و واقع گرایی است،گاه این بدبینی باعث میشود ما به خداوند متعال هم بدبین میشویم و مدام فال بد می زنیم باید آگاه باشیم که دنیا پر از خیر و برکت و خوبی است،خداوند متعال ارحم الراحمین است و بدی در ذات مقدسش راه ندارد هر لحظه کنار ماست و دوستمان دارد ،چرا باید بدبین باشیم؟آدمی که خوشبین است امیدوار است و به گناه یأس آلوده نمی شود آدم خوشبین اعتمادبنفس دارد توکل دارد از شکست نمی هراسد چرا که دنیا رایک سره خیر و خوبی میداند،بندگان خداوند متعال را دوست دارد و ظن بد به آنها نمیبرد و در نتیجه غیبتشان را نمیکند تهمت نمیزند بر لغزش دیگران چشم می پوشد و به همین خاطر محبوب میشود،خوشبینی یک سرمایه است آن را از دست ندهید.
هرگز گناهکاران را ناامید نکنید!
لا تُؤيِس مُذنِباً، فَكَم مِن عاكِفٍ عَلى ذَنبِهِ خُتِمَ لَهُ بِخَيرٍ.
امام على(سلام الله علیه): هيچ گنهكارى را [از رحمت خدا] نا اميد مكن. چه بسا گناه آلوده ‏اى كه عاقبت به خير شد.
ناامید کردن دیگران از رحمت واسعه خداوند متعال امر ناشایستی است و هیچ کس حق ندارد امید کسی را از او بگیرد حتی اگر غرق در دریای گناه باشد ، چرا که با امید به رحمت خداوند متعال ممکن است توبه کند و پیرایه ها از خود بزداید. پس در مقام نصیحت باید مواظب بود که امید دیگران را به یأس بدل نکنیم .
تحف العقول - ص 100 میزان الحکمة –ج 6-ص178-ح10333

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام