امام خردسال
سید حسین ذاکر زاده

به کوری چشم حسود و دهان یاوه‏گوی هرچه بدخواه و تیره‏دل، به اشاره انگشت مهربانی خداوند، در زمانی که به نظر می‏رسید کار از کار گذشته و نسل خورشید به غروب رسیده، به دنیا لبخند زدی .
خردسالْ امام مهر و جود، جوادالائمه علیه‏السلام ! پدرت ـ امام علی بن موسی علیه‏السلام ـ بارها تو را مولود بابرکت خوانده بود، تا همه بدانند راز دیر آمدنت را.


همه، بی‏آنکه بدانند، امتحان شده بودند؛ دوستان کم‏نور و کم‏طاقت و دشمنان کینه‏توز و بی‏مروت، گم‏شدگانی که در ریسمان خفه کننده«واقفیه» اسیر بودند و دشمنانی که دامن به موج جهالت آنها می‏زدند.

همه می‏دانستند؛ اما...

همه می‏دانستند تو فرزند کیستی؛ اما انگار کسی در مرداب تردید پرتشان کرده باشد، پای در گِل تقلای بی‏ثمر می‏کردند. بعضی هم که به دنبال نور بودند، منتظر پاسخ پدرت مانده بودند، تا حقیقت برای همه آشکار شود و دیگر جایی برای پچ‏پچه‏های پنهانی نماند.
با اینکه قیافه‏شناسی در مرام پدر و اجدات نبود، ولی پدر به آن تن داد تا همه چیز تمام شود.
تو در باغی بودی، به همراه برادران، برادرزادگان، عموها، عموزاده‏ها و عمه‏های پدرت و پدرت با لباسی پشمین و کلاهی بر سر، در گوشه‏ای از باغ، در ظاهر به آبیاری درختان مشغول بود. قیافه‏شناسان همه را در آن جمع شناختند؛ اما هرچه چشم گرداندند، پدرت را در میان آن جمع نیافتند و وقتی پدرت بیل بر پشت از آنجا عبور می‏کرد، گفتند: «پدر این فرزند اگر در این مکان باشد، کسی جز این مرد نیست.» سکوت و نگاه‏های تحسین، همه‏جا را فراگرفته بود و تو چشم در چشم پدر لبخند می‏زدی.

مگر از سرگذشت عیسی علیه‏السلام بی خبر بودند؟!

چرا بعضی خیال می‏کردند که خداوند، چراغ علم الهی خویش را در سینه کوچک تو روشن نخواهد کرد و ولایت این امام کوچک هشت ساله ادعایی بیش نیست؟
مگر از سرگذشت عیسی علیه‏السلام و تکلّمش در گهواره بی‏خبر بودند؟ مگر از داستان یحیی علیه‏السلام که در کودکی تاج رسالت را بر سر نهاده بود، چیزی نمی‏دانستند؟! مگر به علم و قدرت بی‏نهایت خداوند ایمان نداشتند؟!

حالا دیگر همه امام خویش را شناخته‏اند

«هر که سؤالی دارد بیاید و جواب بگیرد و روشن و پرنور از اینجا برود. هرکس مسئله و مشکل دارد، بیاید به نزد محمدبن‏علی بن موسی علیه‏السلام .» این بود زمزمه و همهمه مردم در مدینه.
حالا دیگر نور پیشانی تو را همه می‏بینند و تو را می‏شناسند. حالا دیگر همه می‏دانند که باید به سمت کدام قبله نماز بخوانند. حالا دیگر همه می‏دانند انتهای کدام رشته به خورشید می‏رسد. حالا مردم، امام خود را شناخته‏اند؛ خردسالْ امام برکت، جوادالائمه علیه‏السلام .

مدینه، مرکز کائنات شده است
فاطره ذبیح‏زاده

نهمین ماه ولایت، بر برج مبارک رجب برآمده است تا آینه‏دار رخسار خورشید ازلی شود.
از بشارت حلول این ماه نوظهور، افلاکیان به وجد آمده‏اند.گویا به میمنت مولود پاک «رضا علیه‏السلام »، مدینه، مرکز کائنات شده است، که فوج فوج فرشتگان آسمانی، برای طواف عاشقانه این قداست ناب، زمینی شده‏اند.

امشب، ستاره‏باران رحمت الهی است.

امشب، ملکوت زمینی، قوّت قلب اهالی آسمان است. کودکی درخشیده است که از تبار «طه» و از قبیله «یاسین» است و بر لبانش، شکوفه‏های معطر «الرحمن» می‏تراود.
خصال پاکش از جنس طهارت محض «محمد» است و انتشار فضائلش، دهان دقایق را به برهان تازگی سپیده خواهد برد.

با ردایی از پارسایی

امشب، بر در خانه امام هشتم، فانوس‏های شادی آویخته‏اند و به یمن لحظه‏های پرتبسم میلاد «جوادش»، در سبد احساس شیعیان، زنبق وصال می‏ریزند.
این شور و شوق آمدن نوزادی است که چشمان منتظر «رضا» را به سیاحت لحظه‏های پدرانه خواهد برد و نور را به شفافیت نگاه پنجره خواهد تاباند.
این شادی رسیدن نهمین بهار امامت است که قندیل دیدگان تردید را در دستان گرم خود می‏گیرد و بر چهره مبهوت شب، نور ولایت می‏پاشد.
صفای این لحظه‏های ناب، از برکت نسیم نودمیده‏ای است که نفسش آکنده از جود و سخاوت است. ردایی از پارسایی و تقوا بر دوش خود دارد و سینه‏اش لبالب از علم لدنی و اسماء الهی است.
کودکی گام به دامان نجیب «خیزران» نهاده است که پنج سالگی‏اش، گره خواهد خورد به امتداد امامت عالم آل‏محمد صلی‏الله‏علیه‏و‏آله که توشه‏های پر و پیمان معرفتش، عالمان بزرگ را به پای خوانِ گسترده حکمتِ خردسالی خواهد کشاند و از اعجاز عیسایی‏اش علوم آسمانی، زبان شیرین کودکی را سرشار خواهد کرد.
از این پس، تمام آنها که در خزان فراموشی پژمرده‏اند، به برکت بهاریه‏های جود امام تقی علیه‏السلام ، به یاد می‏آورند که «خدا بهتر می‏داند رسالت خود را در کدامین جایگاه قرار دهد».

 


 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

زیارت عاشورا

 پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام به طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با امام سوم شیعیان، حضرت سید الشهدا علیه السلام می پردازد و معرفی جهانی آن حضرت و دفاع از مکتب ایشان را به عنوان هدف خود قرار داده است.

تماس با موسسه جهانی کربلا : 692979-91-021

شبکه های اجتماعی

 

 

Template Design:Dima Group

با عضویت در کانال تلگرام سایت جهانی کربلا از آخرین مطالب باخبر شوید .عضویت در کانال تلگرام